Novi model imat će svjetsku premijeru u Singapuru krajem siječnja

Porsche će 25. siječnja predstaviti novi potpuno električni Macan. Druga generacija uspješnog SUV-a bit će predstavljena u Singapuru. Michael Mauer, potpredsjednik Style Porschea, nudi uvid u proces dizajna prije predstavljanja.
Neposredno prije svjetske premijere novog Porsche Macana, Michael Mauer raspravlja o izazovu ažuriranja poznatog dizajna uspješnog SUV-a. “Novi Macan je prvi model koji elektrificiramo iz postojećeg, uspostavljenog identiteta proizvoda,” kaže potpredsjednik Style Porschea.

Po njegovom mišljenju "svaki novi sportski automobil mora biti vrlo jasno prepoznatljiv kao dio Porscheove obitelji proizvoda i dotičnog modela, ali također mora biti percipiran kao 'novi'. Mauer vjeruje da je ova vizualna dosljednost ključna za marku Porsche. Pronalaženje prave ravnoteže između "suštinski Porsche" i "inovativnog" ponekad je nezgodan prijedlog, priznaje dizajner.
Novi pogonski sklop
Prelazak s motora s unutarnjim izgaranjem na potpuno električni pogonski sklop u Macanu predstavljao je izazov za tim Style Porschea, a istodobno je nudio nove mogućnosti. "Tehnički zahtjevi automobila uvijek su apsolutno temeljni", nastavlja Mauer te dodaje:
“Ovo se razmatra vrlo rano u procesu s pakiranjem – rasporedom različitih komponenti u automobilu. Pakiranje je ključno za dobivanje pravih osnovnih proporcija – klasični Porsche flyline ne bi bio izvediv s bilo kakvim rasporedom.”

Električni pogonski sklop nudi nove razine fleksibilnosti, ali ovdje postavlja izazove - uklanjanje glomaznog bloka motora omogućuje poboljšanje prepoznatljivog oblika poklopca motora. U isto vrijeme baterija je još uvijek prilično velika komponenta koja zahtijeva puno prostora i mogla bi poremetiti definirajući omjer širine i visine.
Aerodinamika igra veliku ulogu u smislu dosega električnog sportskog automobila. Uspjeh bliske suradnje između dizajnera i inženjera aerodinamike jasan je iz jedne brojke: s koeficijentom otpora od 0,25 potpuno električni Macan jedan je od najmodernijih SUV vozila na tržištu.

Porsche je odlučio ne razlikovati u potpunosti svoje električne modele od sportskih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Porsche ostaje Porsche – čak je i električni Porsche sportski automobil u svom segmentu.
Glavni dizajner je siguran da je to također jasno prepoznatljivo iz prvog potpuno električnog SUV-a koji je razvio proizvođač sportskih automobila iz Stuttgarta: “Novi Macan također je vrlo jasno Porsche i Macan na prvi pogled. U osnovi smo zadržali proporcije koje definiraju ono što sportski automobil u ovom segmentu utjelovljuje za Porsche. Dizajn je profinjen i iznutra i izvana – novi model ima još sportskiju i dinamičniju vibru.”