VLAKOM JE SVE BRŽE: 5G je sve bliže putnicima u njemačkim vlakovima | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

VLAKOM JE SVE BRŽE: 5G je sve bliže putnicima u njemačkim vlakovima

Autor Igor Martić

Putnici u željezničkom prometu imat će internet s gigabitnim brzinama

 Deutsche Bahn (1).jpg Izvor: Deutsche Bahn

S jasnim ciljem udružile su se četiri svjetski poznate kompanije, a rezultat će biti brzi internet u vožnji vlakom po Njemačkoj. Deutsche Bahn (DB), Ericsson, O2 Telefónica i proizvođač baznih stanica Vantage Towers rade zajedno na razvoju rješenja koje bi uspostavilo opsežnu 5G infrastrukturu mobilne komunikacije duž željezničkih tračnica u Njemačkoj.

Nova infrastruktura omogućit će putnicima u vlaku gigabitne brzine za njihove telefonske i podatkovne veze i pružiti tehnologiju prijenosa visokih performansi za daljnju digitalizaciju željezničkog poslovanja.

Službenu obavijest o odobravanju sredstava za projekt dalo je njemačko Savezno ministarstvo za digitalni promet i promet (BMDV) - sredstva će se koristiti za testiranje inovativne tehnologije za pokrivenost mobilnim komunikacijama duž tračnica.

 Deutsche Bahn, Pixabay.jpg Izvor: Pixabay

BMDV će osigurati oko 6,4 milijuna eura za podršku Gigabit Innovation Track (GINT) kao važnoj komponenti gigabitne strategije njemačke vlade. Partneri GINT-a planiraju razviti tehničke i financijske opcije za visokoučinkovitu i održivu 5G mobilnu pokrivenost duž pružne infrastrukture.

Putnici koji putuju željeznicom sve više očekuju izvrsne podatkovne i mobilne komunikacijske usluge kao standardnu značajku vlakova. No upotreba podataka predstavlja izazov. Moderne uredske i zabavne aplikacije koriste ogromnu količinu podataka, a to će se u nadolazećim godinama samo povećavati.

Stručnjaci procjenjuju da će nam već početkom 2030-ih trebati podatkovne brzine do 5 gigabita u sekundi po vlaku između baznih stanica duž pruge i prolaznih vlakova kako bi putnici u vlaku iskusili telefonsku i podatkovnu uslugu s visokom razinom kvalitete kao što ju pruža mobilna telefonija Ta je kvaliteta višestruko veća od brzina koje su trenutno moguće pomoću današnje LTE tehnologije.

 Deutsche Bahn (3).jpg Izvor: Deutsche Bahn

Partneri planiraju do kraja 2024. otkriti kako postići visoke brzine prijenosa koje će biti potrebne u budućnosti i kako izgraditi potrebnu infrastrukturu na način koji minimalizira korištenje resursa. Dio projekta uključivat će stvaranje testnog područja duž dionice pruge od otprilike deset kilometara u području Mecklenburg-West Pomerania kako bi se testirali tehnološki pristupi i opcije u praksi. Planovi zahtijevaju izgradnju deset inovativnih tornjeva (baznih stanica) različitih dizajna kako bi se osigurala neprekinuta gigabitna pokrivenost tijekom vožnje.

Tehnologija koja se testira uključuje različite dizajne baznih stanica uključujući stanice koji se mogu sigurno smjestiti u zemlju bez potrebe za skupim, manje održivim betonskim temeljima. A to štedi vrijeme i smanjuje CO2.

Kako bi osigurali gigabitnu pokrivenost za željezničke putnike, projektni partneri također će testirati 5G na frekvencijama operatora O2 Telefónica, na 3,6 gigaherca. Ove frekvencije omogućuju posebno brz mobilni prijenos podataka, ali s kraćim dometom od današnjeg 4G-a.

 Deutsche Bahn (4).jpg Izvor: Deutsche Bahn

Jedan toranj pokriva samo oko jedan kilometar željezničke pruge, što znači da je potrebno oko 20.000 novih tornjeva duž pruga diljem Njemačke. Budući željeznički mobilni komunikacijski sustav (FRMCS), sa svojim namjenskim pojasom od 1900 megaherca, također će zahtijevati dodatne tornjeve.

Projektni tim također razvija prijedloge za operatore i modele suradnje koji bi, na primjer, omogućili dijeljenje tornjeva za FRMCS veze i 5G pokrivenost za putnike bez narušavanja konkurencije. To bi smanjilo vrijeme izgradnje, resurse i troškove. Rezultati projekta pomoći će kreatorima politika da osmisle uvođenje 5G-a uz tračnice i shemu financiranja.

Dr. Volker Wissing, savezni ministar digitalnog prometa i prometa kaže: "Povećanje privlačnosti željeznice znači više od osiguravanja da vlakovi stižu na vrijeme i budu pouzdani. Vožnja vlakom mora biti što ugodnije iskustvo i praktičnije. Želimo da vlakovi mogu služiti kao putujući ured ili dnevna soba u kojoj putnici mogu raditi, streamati video zapise i upućivati pozive bez ikakvih tehničkih problema. Da bismo postigli ovu visoku kvalitetu moramo imati gigabitnu pokrivenost. Projekt Gigabit Innovation Track koji se financira postavit će ključni temelj za to."

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI