BEZ RUKU I BEZ OČIJU: Mercedes-Benz prvi prodaje samovozeća vozila razine 3 | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

BEZ RUKU I BEZ OČIJU: Mercedes-Benz prvi prodaje samovozeća vozila razine 3

Autor Krunoslav Ćosić

Tvrtka za sada omogućuje vožnju po određenim autocestama u Kaliforniji

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (10).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

Mercedes-Benz DRIVE PILOT upravo je certificiran u državi Kaliforniji u SAD-u, što će omogućiti prve uvjetno automatizirane vožnje SAE razine 3 odobrene za upotrebu u Kaliforniji u vozilima standardne proizvodnje.

Vožnju bez ruku na volanu te bez pogleda prema prometnici u SAD-u će moći koristiti vlasnici Mercedes-Benz S-klase i modela EQS sedan koji su kupcima isporučeni krajem 2023. godine, a radi se o modelima za 2024. godinu.

SAE razina 3 je funkcija automatizirane vožnje koja preuzima određene zadatke u vožnji od vozača. Međutim, i dalje je na vozačkom sjedalu potreban vozač koji mora biti spreman preuzeti kontrolu nad vozilom u svakom trenutku kada ga vozilo zatraži da intervenira.

Država Nevada već je potvrdila usklađenost sustava s državnim propisima u siječnju 2023., a Mercedes-Benz ima ambiciju dodatno proširiti dostupnost ovog revolucionarnog sustava na dodatna tržišta u budućnosti.

Vožnja s Mercedesom s pilotom autonomne vožnje razine 3
Izvor: Youtube

Tijekom uvjetno automatiziranog putovanja DRIVE PILOT omogućuje vozaču da skrene misli s prometa i usredotoči se na određene sekundarne aktivnosti. Kada je DRIVE PILOT aktivan, aplikacije se mogu omogućiti na integriranom središnjem zaslonu vozila koje su inače blokirane tijekom vožnje.

Na odgovarajućim dionicama autocesta i gdje je gustoća prometa, DRIVE PILOT može ponuditi preuzimanje zadatka dinamične vožnje, do brzina od 40 mph (64 km/h). Potrebne kontrolne tipke nalaze se na obruču upravljača, lijevo i desno iznad udubljenja za palac. Nakon što su uvjeti odgovarajući, sustav označava dostupnost na kontrolnim gumbima.

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (6).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (1).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

Kada vozač aktivira DRIVE PILOT sustav kontrolira brzinu i udaljenost te bez napora vodi vozilo unutar svoje trake. U skladu s tim uzimaju se u obzir profil rute, događaji koji se odvijaju na ruti i prometni znakovi. Sustav također reagira na neočekivane prometne situacije i samostalno ih rješava manevrima izbjegavanja unutar trake ili manevrima kočenja.

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (5).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

Ako vozač ne uspije vratiti kontrolu ni nakon sve hitnijeg pozivanja i isteka vremena preuzimanja (npr. zbog ozbiljnog zdravstvenog problema) sustav kontrolirano koči vozilo do mirovanja uz uključivanje pokazivača smjera. Nakon što se vozilo zaustavi, Mercedes-Benzov sustav za hitne pozive se aktivira i vrata se otključavaju kako bi se osiguralo da je vozilo dostupno za hitne službe.

DRIVE PILOT se temelji na surround senzorima paketa pomoći vozaču i uključuje dodatne senzore koje Mercedes-Benz smatra neophodnima za sigurnu uvjetno automatiziranu vožnju. To uključuje LiDAR kao i kameru na stražnjem staklu i mikrofone za otkrivanje hitnih vozila kao i senzor vlažnosti ceste u prostoru kotača.

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (8).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (9).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

Vozilo opremljeno opcijskim sustavom DRIVE PILOT također ima redundantne upravljačke i kočione aktuatore i redundantni ugrađeni električni sustav tako da ostaje upravljivo čak i ako jedan od ovih sustava otkaže i može se osigurati sigurna primopredaja vozaču.

Iz Mercedes-Benza istuču da se fokusiraju na uvjetno automatiziranu vožnju SAE razine 3 s krajnjim ciljem vožnje pri brzinama do 80 mph (130 km/h) u svojoj završnoj iteraciji. Dodatna redundancija u modalitetima senzora osigurat će da sustav zadovoljava najviše sigurnosne standarde Mercedes-Benza.

Kako bi postigla ovaj krajnji cilj tvrtka se udružila s jakim igračima kao što su NVIDIA i Luminar koji su savršeni dodaci postojećem popisu prvoklasnih suradnji s vodećim i najsuvremenijim tehnološkim tvrtkama.

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (7).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (3).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

 Mercedes-Benz S-klasa automatizirana voznja samostalna autonomna (4).jpg Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI