Tvrtka za sada omogućuje vožnju po određenim autocestama u Kaliforniji
Mercedes-Benz DRIVE PILOT upravo je certificiran u državi Kaliforniji u SAD-u, što će omogućiti prve uvjetno automatizirane vožnje SAE razine 3 odobrene za upotrebu u Kaliforniji u vozilima standardne proizvodnje.
Vožnju bez ruku na volanu te bez pogleda prema prometnici u SAD-u će moći koristiti vlasnici Mercedes-Benz S-klase i modela EQS sedan koji su kupcima isporučeni krajem 2023. godine, a radi se o modelima za 2024. godinu.
SAE razina 3 je funkcija automatizirane vožnje koja preuzima određene zadatke u vožnji od vozača. Međutim, i dalje je na vozačkom sjedalu potreban vozač koji mora biti spreman preuzeti kontrolu nad vozilom u svakom trenutku kada ga vozilo zatraži da intervenira.
Država Nevada već je potvrdila usklađenost sustava s državnim propisima u siječnju 2023., a Mercedes-Benz ima ambiciju dodatno proširiti dostupnost ovog revolucionarnog sustava na dodatna tržišta u budućnosti.
Tijekom uvjetno automatiziranog putovanja DRIVE PILOT omogućuje vozaču da skrene misli s prometa i usredotoči se na određene sekundarne aktivnosti. Kada je DRIVE PILOT aktivan, aplikacije se mogu omogućiti na integriranom središnjem zaslonu vozila koje su inače blokirane tijekom vožnje.
Na odgovarajućim dionicama autocesta i gdje je gustoća prometa, DRIVE PILOT može ponuditi preuzimanje zadatka dinamične vožnje, do brzina od 40 mph (64 km/h). Potrebne kontrolne tipke nalaze se na obruču upravljača, lijevo i desno iznad udubljenja za palac. Nakon što su uvjeti odgovarajući, sustav označava dostupnost na kontrolnim gumbima.
Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AGKada vozač aktivira DRIVE PILOT sustav kontrolira brzinu i udaljenost te bez napora vodi vozilo unutar svoje trake. U skladu s tim uzimaju se u obzir profil rute, događaji koji se odvijaju na ruti i prometni znakovi. Sustav također reagira na neočekivane prometne situacije i samostalno ih rješava manevrima izbjegavanja unutar trake ili manevrima kočenja.
Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AGAko vozač ne uspije vratiti kontrolu ni nakon sve hitnijeg pozivanja i isteka vremena preuzimanja (npr. zbog ozbiljnog zdravstvenog problema) sustav kontrolirano koči vozilo do mirovanja uz uključivanje pokazivača smjera. Nakon što se vozilo zaustavi, Mercedes-Benzov sustav za hitne pozive se aktivira i vrata se otključavaju kako bi se osiguralo da je vozilo dostupno za hitne službe.
DRIVE PILOT se temelji na surround senzorima paketa pomoći vozaču i uključuje dodatne senzore koje Mercedes-Benz smatra neophodnima za sigurnu uvjetno automatiziranu vožnju. To uključuje LiDAR kao i kameru na stražnjem staklu i mikrofone za otkrivanje hitnih vozila kao i senzor vlažnosti ceste u prostoru kotača.
Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AGVozilo opremljeno opcijskim sustavom DRIVE PILOT također ima redundantne upravljačke i kočione aktuatore i redundantni ugrađeni električni sustav tako da ostaje upravljivo čak i ako jedan od ovih sustava otkaže i može se osigurati sigurna primopredaja vozaču.
Iz Mercedes-Benza istuču da se fokusiraju na uvjetno automatiziranu vožnju SAE razine 3 s krajnjim ciljem vožnje pri brzinama do 80 mph (130 km/h) u svojoj završnoj iteraciji. Dodatna redundancija u modalitetima senzora osigurat će da sustav zadovoljava najviše sigurnosne standarde Mercedes-Benza.
Kako bi postigla ovaj krajnji cilj tvrtka se udružila s jakim igračima kao što su NVIDIA i Luminar koji su savršeni dodaci postojećem popisu prvoklasnih suradnji s vodećim i najsuvremenijim tehnološkim tvrtkama.
Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG Izvor: Mercedes - Benz - Global Communi/MediaPortal Daimler AG