Airspeeder Mk4 može postići maksimalnu brzinu do 360 km/h

Brend Airspeeder predstavio novu verziju prvog letećeg trkaćeg automobila na svijetu s ljudskim pilotom. Airspeeder Mk4 maksimalnu brzinu od 360 km/h postiže za samo 30 sekundi, što ga čini najbržim električnim zrakoplovom za vertikalno polijetanje i slijetanje (eVTOL) na svijetu.
Piloti Airspeedera trebali bi poletjeti na probne letove do kraja travnja, a očekuje se da će zrakoplov biti spreman za natjecanje u Airspeeder Racing Championshipu 2024. godine. Prvi pogled na Airspeeder Mk4 s posadom i pilotom u kokpitu dolazi nakon stotina uspješnih testnih letova modela Mk3 s daljinskim upravljanjem.

Mk4 može postići maksimalnu brzinu od 360 km/h iz mjesta, što ga čini najbržim električnim zrakoplovom za vertikalno polijetanje i slijetanje (eVTOL) na svijetu. Matt Pearson, izvršni direktor tvrtki Airspeeder i Alauda Aeronautics, pozdravio je još jedan veliki korak naprijed u revoluciji motosporta:
„Mi i svijet smo spremni za utrke letećih automobila s posadom. Napravili smo vozila, razvili sport, osigurali prostore, privukli sponzore i tehničke partnere. Sada je vrijeme da svjetske najnaprednije, najinovativnije i najambicioznije automobilske marke, proizvođači i timovi motosporta budu dio istinski revolucionarnog novog motosporta. Otkrivajući Airspeeder Mk4 s posadom, pokazujemo vozila koja će se boriti u utrkama od oštrice do oštrice s posadama najkvalificiranijih pilota u svojim područjima.“
Airspeeder Mk4, dizajniran i proizveden u Južnoj Australiji, pokreće Thunderstrike Hydrogen Turbogenerator motor od 1000 kW (1340 konjskih snaga) koji napaja baterije i motore. Motor uključuje jedinstvenu komoru za izgaranje izrađenu tehnikom 3D ispisa razvijenom u svemirskoj industriji za raketne motore. Dizajn komora za sagorijevanje održava temperaturu vodikovog plamena relativno niskom, čime se znatno smanjuju emisije dušikovog oksida (NOx).

Iz Airspeedera kažu da tehnologija ima potencijal značajno smanjiti emisije i stvoriti održivu budućnost za individualna zračna putovanja. Mk4 ima sofisticirani električni pogonski sustav, naprednu aerodinamiku i težinu pri polijetanju (MTOW) od samo 950 kg, s dosegom od 300 km.
Kontroler leta s umjetnom inteligencijom individualno prilagođava četiri para rotora postavljenih na lagane 3D tiskane kardanske okvire. To čini Mk4 ne samo brzim u ravnoj liniji već i sposobnim za manevriranje s nevjerojatnom preciznošću koja je neophodna u utrkama iz neposredne blizine.
Trkaća serija Airspeeder također je poligon za testiranje održivih ekoloških pogonskih sustava, s potencijalom da promijeni način na koji ljudi putuju u budućnosti. Alauda Aeronautics već gleda izvan utrka u svijet u kojem su privatni leteći automobili svakodnevna stvarnost i održivo sredstvo gradskog prijevoza.

Njegov tim inženjera i dizajnera, sastavljen iz tvrtki uključujući Airbus, Boeing, Ferrari, MagniX i McLaren, uvjereni su da bi njihove tehnologije mogle učiniti putovanje avionom bržim, učinkovitijim, ekološki prihvatljivijim i pristupačnijim nego ikad prije.
U konvencionalnom zrakoplovstvu postoji otprilike isto toliko privatnih zrakoplova koliko i komercijalnih zrakoplova. Vjeruje se da bi isto moglo biti s letećim automobilima jednog dana, s otprilike sličnim brojem komercijalnih taksija i osobnih automobila u početku.
„Jednom kada vam budemo mogli prodati leteći automobil po istoj cijeni kao Tesla brzo ćete vidjeti promjenu ravnoteže. Danas je broj privatnih automobila veći od taksija u omjeru oko 300 prema jedan tako da je potencijal ljudi da jednog dana posjeduju i voze vlastiti leteći automobil apsolutno ogroman“, zaključuje Matt Pearson.


