Airspeeder Mk4 može postići maksimalnu brzinu do 360 km/h
Brend Airspeeder predstavio novu verziju prvog letećeg trkaćeg automobila na svijetu s ljudskim pilotom. Airspeeder Mk4 maksimalnu brzinu od 360 km/h postiže za samo 30 sekundi, što ga čini najbržim električnim zrakoplovom za vertikalno polijetanje i slijetanje (eVTOL) na svijetu.
Piloti Airspeedera trebali bi poletjeti na probne letove do kraja travnja, a očekuje se da će zrakoplov biti spreman za natjecanje u Airspeeder Racing Championshipu 2024. godine. Prvi pogled na Airspeeder Mk4 s posadom i pilotom u kokpitu dolazi nakon stotina uspješnih testnih letova modela Mk3 s daljinskim upravljanjem.
Mk4 može postići maksimalnu brzinu od 360 km/h iz mjesta, što ga čini najbržim električnim zrakoplovom za vertikalno polijetanje i slijetanje (eVTOL) na svijetu. Matt Pearson, izvršni direktor tvrtki Airspeeder i Alauda Aeronautics, pozdravio je još jedan veliki korak naprijed u revoluciji motosporta:
„Mi i svijet smo spremni za utrke letećih automobila s posadom. Napravili smo vozila, razvili sport, osigurali prostore, privukli sponzore i tehničke partnere. Sada je vrijeme da svjetske najnaprednije, najinovativnije i najambicioznije automobilske marke, proizvođači i timovi motosporta budu dio istinski revolucionarnog novog motosporta. Otkrivajući Airspeeder Mk4 s posadom, pokazujemo vozila koja će se boriti u utrkama od oštrice do oštrice s posadama najkvalificiranijih pilota u svojim područjima.“
Airspeeder Mk4, dizajniran i proizveden u Južnoj Australiji, pokreće Thunderstrike Hydrogen Turbogenerator motor od 1000 kW (1340 konjskih snaga) koji napaja baterije i motore. Motor uključuje jedinstvenu komoru za izgaranje izrađenu tehnikom 3D ispisa razvijenom u svemirskoj industriji za raketne motore. Dizajn komora za sagorijevanje održava temperaturu vodikovog plamena relativno niskom, čime se znatno smanjuju emisije dušikovog oksida (NOx).
Izvor: Airspeeder/Mega / The Mega Agency / ProfimediaIz Airspeedera kažu da tehnologija ima potencijal značajno smanjiti emisije i stvoriti održivu budućnost za individualna zračna putovanja. Mk4 ima sofisticirani električni pogonski sustav, naprednu aerodinamiku i težinu pri polijetanju (MTOW) od samo 950 kg, s dosegom od 300 km.
Kontroler leta s umjetnom inteligencijom individualno prilagođava četiri para rotora postavljenih na lagane 3D tiskane kardanske okvire. To čini Mk4 ne samo brzim u ravnoj liniji već i sposobnim za manevriranje s nevjerojatnom preciznošću koja je neophodna u utrkama iz neposredne blizine.
Trkaća serija Airspeeder također je poligon za testiranje održivih ekoloških pogonskih sustava, s potencijalom da promijeni način na koji ljudi putuju u budućnosti. Alauda Aeronautics već gleda izvan utrka u svijet u kojem su privatni leteći automobili svakodnevna stvarnost i održivo sredstvo gradskog prijevoza.
Izvor: Airspeeder/Mega / The Mega Agency / ProfimediaNjegov tim inženjera i dizajnera, sastavljen iz tvrtki uključujući Airbus, Boeing, Ferrari, MagniX i McLaren, uvjereni su da bi njihove tehnologije mogle učiniti putovanje avionom bržim, učinkovitijim, ekološki prihvatljivijim i pristupačnijim nego ikad prije.
U konvencionalnom zrakoplovstvu postoji otprilike isto toliko privatnih zrakoplova koliko i komercijalnih zrakoplova. Vjeruje se da bi isto moglo biti s letećim automobilima jednog dana, s otprilike sličnim brojem komercijalnih taksija i osobnih automobila u početku.
„Jednom kada vam budemo mogli prodati leteći automobil po istoj cijeni kao Tesla brzo ćete vidjeti promjenu ravnoteže. Danas je broj privatnih automobila veći od taksija u omjeru oko 300 prema jedan tako da je potencijal ljudi da jednog dana posjeduju i voze vlastiti leteći automobil apsolutno ogroman“, zaključuje Matt Pearson.
Izvor: Airspeeder/Mega / The Mega Agency / Profimedia Izvor: Airspeeder/Mega / The Mega Agency / Profimedia Izvor: Airspeeder/Mega / The Mega Agency / Profimedia