Jubilarni model je Porsche Taycan Turbo S u plavoj boji Neptun
Oko tri godine nakon početka proizvodnje, u rujnu 2019. godine, povijesni 100.000-ti model je sišao s montažne trake u sjedištu u Zuffenhausenu, a namijenjen je za kupca u Velikoj Britaniji.
„S Taycanom smo vrlo uspješno krenuli u električno doba", ističu iz Porschea dok obilježavaju rezultat te dodaju da su tri najveća pojedinačna tržišta za Taycan trenutno SAD, Kina i Velika Britanija, uključujući Irsku.
Model je sada dostupan u tri varijante – kao Taycan sportska limuzina, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo. Dostupno je do pet opcija motora u varijantama sa stražnjim pogonom ili pogonom na sve kotače. S dosegom od 513 kilometara prema WLTP-u Taycan 4S ima najveći doseg u seriji.
Istaknimo i kako je Taycan Turbo S rekorder s vremenom od 7:33 minute na stazi Nürburgring Nordschleife kao trenutno najbrži serijski električni automobil.
Uz brojku od 100.000 ne spominju se samo brojevi u proizvodnji nego se odnose i na kilometražu: mnogi kupci već su prešli više od 100.000 kilometara sa svojim električnim sportskim automobilom. Od sredine kolovoza 2020. godine Jean-Hubert Revolon već je prešao više od 188.000 kilometara u svom Taycanu 4S.
Izvor: Porsche Izvor: PorscheRevolon kao prijevoznički poduzetnik živi u okolici Lyona, a svojim Porscheom već je proputovao gotovo sve susjedne zemlje Francuske, prolazeći dnevne etape do 1200 kilometara. Njegovi razlozi za kupnju bili su dizajn i „tehničke inovacije koje rasterećuju okoliš, ali i vlastiti džep zbog niskih operativnih troškova“.
Daljnje prednosti koje Revolon ističe su performanse i vozno postolje s „vraški dobrim prianjanjem i maksimalnom agilnošću koju mogu postići samo čarobnjaci u Porscheu“. Ovaj 43-godišnjak dodaje kako niti jedan od mnogih automobila koje je posjedovao nikada nije bio tako pouzdan kao njegov Taycan 4S. Do sada je morao zamijeniti samo jedan senzor na voznom postolju.
Pametna, zelena i mršava proizvodnja
Proizvodnja s novim tehnologijama i procesima uspostavljena je u Stuttgart-Zuffenhausenu. Umjetna inteligencija (UI) koristi u proizvodnji električnih pogona. Zahvaljujući „strojnom učenju“, na primjer, sustavi kamera prilikom utiskivanja broja pogona i predmontaže prijenosnika procjenjuju kvalitetu još preciznije od konvencionalnih sustava nadzora bez umjetne inteligencije.
Izvor: PorscheDjelatnike se time rasterećuje jer moraju obavljati manje naknadnih kontrola. Primjer iz područja procesa i tehnologija koji štede resurse je rekuperacija energije iz robota. Kao i kod Taycana, kinetička energija tijekom kočenja pretvara se u električnu energiju i pohranjuje pomoću visokoučinkovitog kondenzatora. Ako robot ubrza, za to se koristi obnovljena energija.