Jesu li korisnici emocionalnije povezani sa svojim pametnim telefonom ili automobilom?
Proizvođači automobila provode strategije digitalnog kokpita s velikim ulaganjima planiranim za poboljšanje korisničkog iskustva u vozilu (UX) i stvaranje softverski definiranih vozila. Digitalni kokpiti su multi-screen, softverski, glasovno omogućeni, nadogradivi, infotainment (IVI) i kontrolni sustavi u vozilu.
Ali rezultati nedavnog istraživanja Canalysa među vozačima pokazali su da je zrcaljenje pametnog telefona (proširenje upotrebe aplikacija i sadržaja s pametnog telefona na vozilo) redovita pojava, pri čemu se 65% ispitanika u SAD-u i 58% u Europi oslanja na rješenja za većinu njihovih pogona.
Cilj i proizvođača automobila i prodavača tehnologije je kontrolirati UX. Proizvođači automobila moraju se razlikovati i težiti stvaranju novih tokova prihoda; dobavljači tehnologije žele povećati lojalnost svojim ekosustavima.
Dobavljači su pokrenuli rješenja za zrcaljenje pametnih telefona 2015., uključujući Android Auto iz Googlea, Apple CarPlay i CarLife iz Baidua u Kini. Canalys procjenjuje da sada postoji više od 170 milijuna automobila sposobnih za zrcaljenje putem pametnog telefona na cestama diljem svijeta, a više od 85% novih automobila prodanih u 2022. nudi tu mogućnost.
Canalys također procjenjuje da je više od 60% automobila na cesti s mogućnostima zrcaljenja putem pametnog telefona kupljeno 2019. ili kasnije. To znači da će, uz automobile koji imaju prosječni životni vijek od 12 godina, većina automobila sa zrcaljenjem pametnog telefona, pod pretpostavkom da su još uvijek podržani, biti u upotrebi sljedeće desetljeće. To također znači da su milijuni vozača koristili rješenja već više od pet godina.
Izvor: ShutterstockCanalysovo istraživanje na 2000 ljudi pitalo je vozače u Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i SAD-u kako danas povezuju svoje pametne telefone i koriste aplikacije i glasovne asistente u svojim vozilima. Istaknuti elementi iz rezultata ankete pokazuju koliko je važno da se korisnici mogu povezati i pristupiti aplikacijama i sadržaju sa svojih pametnih telefona dok voze.
• 65% vozača u SAD-u i 58% ispitanih europskih vozača često ili na svakom putovanju koristi rješenja za zrcaljenje pametnog telefona.
• 50% ispitanih vozača u SAD-u i 30% onih u Europi puštaju glazbu, podcaste ili audio knjige sa svojih pametnih telefona putem zvučnika u automobilu.
• Navigacija je jedna od najboljih upotreba digitalnog kokpita. Ali samo 18% američkih vozača koristi ugrađeni navigacijski sustav dok u Europi taj broj raste na 26%. 26% američkih vozača i 28% onih u Europi zrcali navigacijsku aplikaciju sa svog pametnog telefona na zaslon automobila. 42% američkih vozača i 33% Europljana jednostavno se zalijepe za aplikaciju na svom pametnom telefonu i koriste zaslon telefona.
• Više korisnika iPhonea vozi automobil sa zrcaljenjem pametnog telefona u usporedbi s korisnicima Androida koji voze automobil s Android Autom.