DIZELSKI I BENZINSKI AUTOMOBILI: Gube tlo pod nogama u Europskoj uniji | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

DIZELSKI I BENZINSKI AUTOMOBILI: Gube tlo pod nogama u Europskoj uniji

Autor Ivan Vukić

Hibridna i električna vozila sve su traženija u EU dok je interes za onima na fosilna goriva sve manji

  Izvor: Shutterstock

Automobilska industrija jedan je od sektora koji su najviše pogođeni prekidima opskrbnog lanca i globalnom nestašicom čipova uzrokovanih pandemijom koronavirusa. To nije spriječilo da ova industrija bude pod povećalom zbog svoje uloge u klimatskim promjenama, bilo zbog procesa proizvodnje ili proizvedenih automobila.

Kada je u pitanju potonje čini se da kupci automobila u Europskoj uniji čine svoj sve kako bi umanjili utjecaj automobila koji imaju pogon na fosilna goriva.

U EU su u prvih devet mjeseci 2021. godine registracije benzinskih i dizelskih automobila smanjene za 9 odnosno 8,5 posto u odnosu na prošlogodišnji vremenski okvir, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), prenosi Statista.

 Registracije automobila u Europskoj uniji.jpg
Udjeli vrsta pogona automobila u EU i promjene udjela iz godine u godinu
Izvor: Statista

S druge strane, vozila s hibridnim električnim pogonom zabilježila su porast registracija od 8,8 posto čime je njihov tržišni udio automobila registriranih između siječnja i rujna 2021. godine oko jedan posto iza dizelskih jedinica. U prosincu 2021. registracije električnih automobila premašile su dizelske.

Općenito, udio automobila s alternativnim pogonskim sklopovima stalno raste i činio je više od trećine novoregistriranih automobila u EU u prva tri kvartala prošle godine. Prelazak na električne automobile s punjivim baterijama nije bez nedostataka.

Iako je studija koju su provela sveučilišta Exeter, Cambridge i Nijmegen pokazala da su ukupne prosječne emisije ugljika električnog vozila još uvijek daleko niže od onih koje imaju fosilna goriva. Čak i uz uračunavanje emisija iz proizvodnje, još uvijek postoji problem nabavka minerala za baterije, njihova dugovječnost i povećana proizvodnja e-otpada.

 Punjenje elektricni automobil (3).jpg Izvor: Arturs Laucis / Alamy / Alamy / Profimedia

Iako automobilska industrija u Europskoj uniji nastavlja dostizati svoje ciljne vrijednosti za smanjenje prosječne emisije CO2 prema podacima iz ICCT-a, te brojke treba uzeti s rezervom: bez odredbi za postupno uvođenje i dodatnih kredita za vozila s niskom emisijom štetnih plinova i ekološke inovativne tehnologije većina velikih proizvođača poput Ford-Volva, BMW-a i Volkswagena promašila bi cilj sa značajnom razlikom.

Od procijenjenih 7 gigatona CO2 koje je prometni sektor ispustio 2020. godine, osobni automobili doprinijeli su s 2,9 gigatona ili 40 posto.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI