PORSCHEOVE AMBICIJE: Do 2030. godine 80 posto vozila bit će potpuno električno | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

PORSCHEOVE AMBICIJE: Do 2030. godine 80 posto vozila bit će potpuno električno

Autor Krunoslav Ćosić

Porsche je jedan od najprofitabilnijih svjetskih proizvođača automobila, a tako planiraju i ostati

 Porsche Taycan (2).jpg Izvor: Porsche

U 2021. Porsche je isporučio 301.915 vozila kupcima diljem svijeta. To znači da je prvi put u povijesti tvrtke premašena granica od 300.000 (prethodna godina: 272.162 isporuke). Najprodavaniji modeli bili su Macan (88.362) i Cayenne (83.071).

Broj isporuke za električni Porsche Taycan se više nego udvostručio: 41.296 kupaca je dobilo prvi potpuno električni Porsche. Time je čak prestigao i kultni sportski automobil 911, iako je i 911 postavio novi rekord s 38.464 jedinice.

Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG, kaže da kako pojačavaju električnu ofenzivu s još jednim modelom: do sredine desetljeća svoj sportski automobil sa središnje postavljenim motorom Porsche 718 (Boxter i Cayman) žele ponuditi isključivo u potpuno električnom obliku.

 Porsche 718 Boxster.jpg
Porsche 718 Boxster
Izvor: VICTOR JON GOICO /VICTOR GOICO

Prošle godine je gotovo 40 posto svih novih Porscheovih vozila isporučenih u Europi već bilo barem djelomično električno – bili su plug-in hibridi ili potpuno električni modeli. Osim toga, Porsche je najavio svoju namjeru da u bilanci za 2030. godinu bude ugljično neutralan.

U 2030. udio svih novih vozila s potpuno električnim pogonom trebao bi biti veći od 80 posto. Kako bi postigao ove ambiciozne ciljeve, Porsche zajedno s partnerima ulaže u premium punionice – i dodatno u vlastitu infrastrukturu za punjenje.

Daljnja opsežna ulaganja nastavljaju se u temeljne tehnologije kao što su sustavi baterija i proizvodnja baterijskih modula. U novoosnovanoj Cellforce Grupi razvijaju se i proizvode baterijske ćelije visokih performansi za koje se očekuje da će biti spremne za serijsku proizvodnju do 2024. godine.

 Porsche Taycan.jpg
Porsche Taycan
Izvor: Rossen Gargolov

U 2021. Porsche je povećao svoje isporuke u svim globalnim prodajnim regijama. Ponovno, najveće pojedinačno tržište bila je Kina. S gotovo 96.000 isporuka, ovdje je zabilježen porast od 8 posto u odnosu na 2020.

Porsche je brzo rastao u Sjevernoj Americi: u Sjedinjenim Državama broj isporuka porastao je za impresivnih 22 posto na više od 70.000 jedinica. Vrlo pozitivan razvoj zabilježen je i u Europi: samo u Njemačkoj Porsche je povećao isporuku novih vozila za 9 posto, na gotovo 29.000 jedinica.

U Hrvatskoj je Porsche u 2021. godini isporučio 190 novih automobila dok su u 2020. isporučili 137. Od spomenutih 190 automobila, 81 vozilo je bilo na benzinski pogon, 0 na dizel (Porsche već nekoliko godina nema dizelski motor), 95 hibridnih te 14 na električnu energiju.

U 2020. godini u Hrvatskoj je od 137 vozila bilo 60 na benzin, 0 na dizel, 13 potpuno električnih te 64 na hibridni pogon. U 2019. godini su hrvatskim kupcima prodali 115 novih automobila – 89 benzinskih, 0 na dizel, 0 na struju te 26 hibrida. Idemo još malo u prošlost, u 2018. godini isporučili su 85 vozila (52 na benzin, 16 na dizel, 17 hibrida te 0 električnih). Ako vas baš zanima, u 2017. godini Porsche je na hrvatskom tržištu isporučio 57 automobila (16 na benzin, 33 na dizel, 8 hibridnih i 0 na struju), a u 2016. je bilo isporučeno 45 automobila.

 Porsche 911 Targa 4 GTS, Oliver Blume i Lutz Meschke.jpg
Oliver Blume i Lutz Meschke pored Porsche 911 Targa 4 GTS
Izvor: Porsche

U 2021. godini Porsche je dosegnuo novi rekord svih vremena u prihodima od prodaje i operativnoj dobiti. Prodaja je iznosila 33,1 milijardu eura, 4,4 milijarde eura više nego u prethodnoj godini, što predstavlja rast od 15 posto (prodaja u 2020.: 28,7 milijardi eura).

Operativna dobit iznosila je 5,3 milijarde eura, što je više od prethodne brojke za 1,1 milijardu eura (plus 27 posto). Porsche je tako u 2021. godini ostvario operativni povrat od prodaje 16 posto (prethodna godina: 14,6 posto).

Neto novčani tok porastao je za 1,5 milijardi eura na 3,7 milijardi eura u 2021. (prethodna godina: 2,2 milijarde eura). Pozitivan razvoj također se temelji na ambicioznom programu profitabilnosti za 2025. godinu. Ipak, sve ovisi i o događanjima u Ukrajini, a tamošnjem stanovništvu donirali su milijun eura.

Porscheovi stručnjaci određuju stupanj utjecaja rusko-ukrajinskog sukoba na Porscheove poslovne aktivnosti. Lanci opskrbe Porscheovih tvornica su pogođeni, što znači da proizvodnja po rasporedu u nekim slučajevima više nije moguća.

 Oliver Blume i Lutz Meschke, Porsche (2).jpg
Oliver Blume i Lutz Meschke, Porsche
Izvor: Porsche

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI