Korona je imala utjecaj na uspon Crnog petka
Izraz "crni petak", koji opisuje dan nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Državama, prvi je put postao šire poznat 1980-ih. Izvorno skovan od strane policije kao opis katastrofalne prometne gužve povezane s (neslužbenim) početkom božićne kupovne sezone, Black Friday je bio najprometniji dan za kupovinu u godini od ranih 2000-ih jer su mnogi trgovci počeli ranije nuditi posebne popuste kako bi privukli što više kupaca.
Iako je Crni petak još uvijek najprometniji dan u godini za obične trgovce na malo u Sjedinjenim Državama, uspon e-trgovine pomogao je konceptu sniženja te je Black Friday postao globalni fenomen u posljednjem desetljeću.
Na temelju trendova Google pretraživanja, Crni petak svake je godine sve veći u smislu interesa potrošača. Svake godine? Pa, svake godine do izbijanja pandemije, Statista prenosi Google Trends rezultate.
U studenom 2020. interes kroz Google pretraživanja za pojam "crni petak" pao je gotovo 40 posto ispod razine iz 2019. godine. Zapravo, opseg pretraživanja bio je na najnižoj razini od 2015. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se ove godine ponovno povećati pretraživanje ponuda za Black Friday.
Izvor: PixabayPodaci iz SAD-a sugeriraju da su potrošači ove godine spremni potrošiti velike količine novca nakon što je Covid-19 poremetio prošlogodišnju blagdansku kupovnu sezonu. Istovremeno, u sjeni Black Fridaya je Cyber Monday, „novi praznik“ koji je stigao iz Kine, a nastavak je snižavanja cijena, ali samo na webu. Interes za „sajber ponedjeljkom“ također je u padu, ali kao da nije vezan uz koronavirus jer Google Trends pokazuje pad već u 2019. godini. Pogledajte kako izgleda graf za oba pojma:
Izvor: Statista