Kina je svjetski lider u području online kupovine i plaćanja u klasičnim trgovinama | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

Kina je svjetski lider u području online kupovine i plaćanja u klasičnim trgovinama

Autor Krunoslav Ćosić

Korištenje pametnih telefona za plaćanje je uobičajeno u Kini

 Kina placanje mobitelom.jpg Izvor: Shutterstock

Za razliku od ostatka svijeta, Kinezi uglavnom za plaćanje koriste mobilne telefone i mobilne aplikacije. Jeste li čuli za mobilnu aplikaciju WeChat?

Iako na prvi pogled WeChat izgleda kao verzija aplikacije WhatsApp, ova kineska aplikacija (dostupna i nama u Europi) ima daleko veće funkcionalnosti. Za početak, da biste s nekim komunicirali preko WeChata, ta vas osoba mora prihvatiti za prijatelja. Kao da se radi o društvenoj mreži.

I dok mi u Europi koristimo gotovinu te sve više različite debitne i kreditne kartice, ali i plaćanja putem raznih aplikacija na pametnim telefonima, u Kini je plaćanje putem pametnog telefona uobičajena radnja. I sami smo se u to uvjerili prilikom dvije posjete Kini kada smo u trgovine došli s papirnatim juanima, a prethodno smo ih u banci zamijenili za eure. Bili smo jedini u banci u tom trenutku, a zamjena je trajala desetak minuta.

 Kina (1).jpg Izvor: Shutterstock

Kada je riječ o digitalnim plaćanjima Kina je zasigurno svjetski lider kako u području online kupovine tako i plaćanja u klasičnim trgovinama, kafićima i restoranima.

Podaci iz ankete Statista Global Consumer Survey pokazuju da su Alipay i WeChat Pay najpopularnije platforme za digitalno plaćanje među ispitanicima s kontinentalne Kine, pri čemu je oko 9 od 10 Kineza reklo da ih je koristilo u posljednjih 12 mjeseci. Alipay koristi čak 95 posto anketiranih, a WeChat Pay 88 posto.

Unionpay, koji je povezan s velikom državnom mrežom plaćanja karticama, nalazi se na trećem mjestu s 43 posto ispitanika koji su rekli da ga koriste.

 AliPay.jpg Izvor: GREG BAKER / AFP / Profimedia

Mnogi drugi veliki igrači na kineskoj tehnološkoj sceni uspješno su pokrenuli vlastite usluge plaćanja, među njima JD (25%), Tencent (19%) i Huawei (8%). Bestpay s udjelom od 14 posto je u međuvremenu pokrenuo drugi državni akter, China Telecom. Jedini ne-kineski brend u top 8 je Apple sa stopom penetracije od 18 posto.

Prethodno istraživanje Statiste iz 2019. pokazuje da je čak i prije dvije godine otprilike isto toliko kineskih ispitanika već koristilo usluge digitalnog plaćanja za kupovinu putem interneta kao i za plaćanje u klasičnim tvrtkama.

Također u 2019. godini 60 posto ispitanika reklo je da svakodnevno koristi digitalne financijske usluge. Korištenju digitalnog plaćanja za kupnju i naručivanje u trgovinama u zemlji pomaže trend predbilježbi, a zatim preuzimanja pića ili hrane iz restorana i kafića.

 Kina (3).jpg Izvor: Shutterstock

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI