APLIKACIJA KOJA PRATI KRETANJE CIJENA: Za sada samo tri trgovačka lanca | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

APLIKACIJA KOJA PRATI KRETANJE CIJENA: Za sada samo tri trgovačka lanca

Autor Krunoslav Ćosić

Paprika babura je najviše poskupila od 31. prosinca 2022., pokazuju podaci u aplikaciji

 Kretanje cijena (1).jpg Izvor: kretanje-cijena.hr

Koliko košta riža u odnosu na cijenu s 31. prosincem 2022? Otkriva to nova web aplikacija kojoj se može pristupiti preko računala, tableta i pametnih telefona, upisivanjem adrese kretanje-cijena.hr u web preglednik.

Ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović predstavio je aplikativno rješenje pod nazivom „Kretanje-cijena“ s glavnim ciljem da se građanima na jednom mjestu omogući uvid u kretanje cijena u najvećim trgovačkim lancima te usporedbu cijena u odnosu na 31. prosinac 2022. godine za ciljane kategorije proizvoda koji čine dio potrošačke košarice.

 Kretanje cijena (2).jpg Izvor: kretanje-cijena.hr



„Cilj ovog aplikativnog rješenja bio je da utječemo na rast cijena, pratimo trend inflacije i omogućimo građanima da donose informirane, kvalitetne odluke o kupnji“, istaknuo je ministar Filipović.

Potrošači će kroz aplikaciju imati transparentan uvid u cijene te ih usporediti, a pristupiti joj mogu preko internetskih stranica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja ili direktno putem web adrese. Prilagođena je i za pregled i usporedbu putem mobilnih pametnih telefona.

 Kretanje cijena (3).jpg Izvor: kretanje-cijena.hr



Razvoju ovog aplikativnog rješenja pridružili su se trgovački lanci Konzum, KTC i Tommy koji ukupno čine 38 posto tržišnog udjela. Aplikacija im omogućuje unos cijena najmanje dva puta mjesečno (cijene na 15. u mjesecu i zadnji dan u mjesecu), a javnosti praćenje kretanja cijena gotovo 350 proizvoda.

Kao referentne cijene uzimaju se cijene koje su bile važeće na 31. prosinca 2022. te se sve ostale cijene uspoređuju s referentnim cijenama. Podatke je moguće pretraživati kroz različite filtre, prema trgovcu, prema kategoriji proizvoda te prema filteru: pojeftinilo, poskupilo, na akciji, zadržalo cijenu.

 Kretanje cijena (4).jpg Izvor: kretanje-cijena.hr

Moguće je filtrirati proizvode i prema postotku promjene cijene: 0-10%, 10-20%, 20-30%, 30-40% (samo dva proizvoda – rajčica i paprika babura), 40-50% te više od 50% (za sada samo jedan proizvod, paprika babura).

Prema današnjim podacima, 873 proizvoda su zadržala cijenu, poskupilo je njih 24, a pojeftinila su čak 182 proizvoda. Može se provjeriti i koliko je proizvoda na akciji. Nije poznato hoće li se u aplikaciji prikazivati cijene u ostalim hrvatskim trgovačkim lancima, što ovisi o samim trgovcima jer je aplikacija otvorena za sve.

 Kretanje cijena (5).jpg Izvor: kretanje-cijena.hr

 Kretanje cijena (6).jpg Izvor: kretanje-cijena.hr

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI