KORISNI SAVJETI ZA ŠKOLARCE: Danas je Svjetski dan prava potrošača | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

KORISNI SAVJETI ZA ŠKOLARCE: Danas je Svjetski dan prava potrošača

Autor Krunoslav Ćosić

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja izdalo je e-letak s ciljem educiranja školaraca o njihovim pravima kao potrošača, ali sve vrijedi i za one koji više ne sjede u školskim klupama

  Izvor: Shutterstock

Oprezno s online kupovinom! Naziv je letka u kojem djeca, bilo za vrijeme velikog odmora, u šetnji ili kod kuće mogu znati koja su im prava prilikom online kupnje.

Znate li da se možete predomisliti u roku od 14 dana od kupnje putem interneta! Klikom na KUPI sklopljen je kupoprodajni ugovor s trgovcem. Zakon vam omogućuje da taj ugovor možete raskinuti u roku od 14 dana od dana zaprimanja proizvoda.

Imate pravo na povrat novca! Ako se odlučite vratiti proizvod u roku od 14 dana od zaprimanja, trgovac vam mora bez odgađanja izvršiti povrat novca. Obratite pažnju na to da će povrat novca izvršiti tek nakon što mu je proizvod vraćen ili dostavljen dokaz da je proizvod poslan natrag.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Ako želite vratiti ispravan proizvod jer vam se ne sviđa i ne želite ga zadržati, snosite trošak povrata proizvoda. Ako je zaprimljen proizvod s nekim materijalnim nedostatkom, trgovac preuzima troškove povrata proizvoda.

Ali, u nekim slučajevima nećete imati pravo na povrat te jednostrani raskid ugovora ne vrijedi. To se odnosi na situacije kada kupuješ proizvode kojima ubrzo ističe rok trajanja, proizvode napravljene po mjeri, karte za vlak, ulaznice za koncerte ili za zapakirane nosače podataka kojima je skinut omot.

U slučaju kada kupljen proizvod ima nedostatak, a trgovac je o tome na vrijeme obaviješten možete, po svom izboru, tražiti popravak stvari, zamjenu stvari ili sniženje cijene. Ako je zatražen popravak stvari ili zamjena stvari, a to nije moguće ili nije omogućeno u razumnom roku, možete zahtijevati sniženje cijene stvari ili povrat novca (raskid ugovora).

 parent,education,student,caucasian,surfing,happy,learning,mom,sc Izvor: Shutterstock

Ako ste maloljetni, online kupnji pristupite uz odraslu osobu. Prije kupnje obavezno pročitajte Opće uvjete poslovanja svake online trgovine. Svaki odgovoran trgovac na web stranici objavljuje opće uvjete poslovanja kojima informira kupce o načinu narudžbe, plaćanja, dostave, ali i povrata proizvoda i novca. Ako na stranici internetske trgovine toga nema, trebali biste potražiti neku drugu trgovinu.

Naravno, ne zaboravite provjeriti online trgovinu kroz iskustva drugih korisnika, a pripaziti morate i kako biste izbjegli kupovinu krivotvorene robe. Nakon kupnje sačuvajte svu dokumentaciju vezanu uz kupovinu. I ne zaboravite provjeriti gdje se nalazi sjedište trgovca – sva navedena pravila vrijede za kupovinu na području Europske unije.

 income,euro,online shopping,young,caucasian,concept,happy,kid,gu Izvor: Shutterstock

Trebate li savjet i pomoć u ostvarivanju vaših potrošačkih prava nemojte se libiti i nazvati besplatni telefon za potrošače 0800/414-414 (ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati). Ako imate pitanja ili poteškoće prilikom prekogranične kupovine proizvoda i usluga na području EU, Islanda, Norveške i Ujedinjenog Kraljevstva, možete se obratiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska na e-mail adresu: ecc-croatia@mingor.hr

Europski potrošački centar na raspolaganju vam je prilikom prekograničnih kupnji i putovanja (na području EU-a, Norveške, Islanda ili Ujedinjene Kraljevine) sa svojim besplatnim pravnim savjetima i pružaju vam pomoć kada:

• vam kasni let ili je otkazan ili se pak izgubi vaša prtljaga
• kupujete putem interneta, ali proizvod nikako da stigne
• vam internetski trgovac onemogući kupnju ili vam zaračuna višu cijenu samo zbog vašeg mjesta prebivališta ili nacionalnosti.