Donosimo zanimljivu anketu koja pokazuje smjer u kojem djeca razmišljaju
Nekad su klinci maštali kako će jednog dana postati piloti i astronauti. Izgleda da ih to više ne zanima, barem ne u Sjedinjenim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu gdje je tri puta vjerojatnije da će djeca htjeti biti utjecajna osoba (influencer) na društvenim mrežama nego letjeti u svemir.
U Kini je suprotno, više od polovice (56 posto) djece u dobi od 8 do 12 godina kaže da bi najviše voljeli postati astronaut kad odrastu, a samo 18 posto influencer. Statistin grafikon prikazuje odgovore oko 3000 djece koja su bila upitana koja ih profesija najviše privlači, od influencera/YouTubera, astronauta, učitelja, profesionalnog sportaša i glazbenika, u sklopu studije The Harris Poll i Lego iz 2019. Skupina. Djeca su mogla izabrati do tri opcije.
Iako je točan razlog razlike u težnjama nepoznat, vjerojatno se svodi na niz čimbenika. Na primjer, široko se smatra da je vrhunac istraživanja svemira u SAD-u bio prije nekih 50 godina, kada je Neil Armstrong bio prvi čovjek koji je hodao po Mjesecu. Tada bi vjerojatno veći udio djece u SAD-u također rekao da žele biti astronauti.
U međuvremenu, Kina je posljednjih godina ubrzala što se tiče istraživanja svemira, a predsjednik Xi Jinping izjavio je da ima ambicije da zemlja postane "velika svemirska sila". To se već događa, s napredovanjem poput kineske svemirske postaje Tiangong koja će ove godine biti izgrađena do kraja.
Izvor: ShutterstockEric Berger iz Ars Technice sugerira da bi drugi mogući razlog mogao biti to što obrazovni sustav u Kini stavlja veći naglasak na vrijednost znanosti i istraživanja svemira. Uostalom, istraživanje je također pokazalo da djeca u Kini pokazuju više interesa za svemirske teme nego u druge dvije zemlje, a na pitanje hoće li ljudi na kraju živjeti na drugim planetima ili u svemiru 95 posto kineske djece reklo je da bi željeli živjeti izvan Zemlje dok je taj postotak u SAD-u i Velikoj Britaniji još uvijek bio visok, ali ispod 70 posto.
Ili je to možda manje povezano s nedostatkom interesa za prostor, a više s glamurizacijom i relativnom izloženošću društvenim medijima? Dok su Sjedinjene Države i Ujedinjeno Kraljevstvo posljednjih godina povećale korištenje društvenih medija, Kina je počela pooštravati svoja ograničenja za takve stranice, posebno kada su u pitanju djeca, navodeći opasnosti od ovisnosti o internetu i negativne učinke na vid mladih, koncentraciju i mentalno zdravlje.
Izvor: ShutterstockMjere su dodatno pooštrene u godinama otkako je provedeno istraživanje, s "načinom rada za mlade" dodanim Douyinu, verziji TikToka dostupnoj u Kini, koja ne dopušta djeci mlađoj od 14 godina da ga koriste dulje od 40 minuta dnevno dan ili između 22 i 6 sati ujutro.
Aplikacija također navodno prikazuje više obrazovnog sadržaja (i više političke cenzure) od međunarodne verzije. Nasuprot tome, društveni mediji imaju relativno malo ograničenja u Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Državama.
Izvor: Shutterstock