Hrvatski MUP je u suradnji s Metom pokrenuo sustav uzbunjivanja
Meta, vlasnik Facebooka, partner je Ministarstva unutarnjih poslova te će, ako dijete nestane, inicirati upozorenje tj. NENO Alarm građanima korisnicima društvenih mreža Facebook i Instagram – u krugu od 60 kilometara od mjesta u kojem je dijete posljednji put viđeno.
Upozorenje će sadržavati osnovne podatke o nestalom djetetu i poveznicu na njegov profil na internetskoj stranici Nacionalne evidencije nestalih osoba. Moći će se podijeliti upozorenje svojim prijateljima na društvenim mrežama i tako doprijeti do šire publike te pomoći identificirati i locirati nestalo dijete u kratkom vremenskom razdoblju.
Projekt sustava uzbunjivanja predstavili su Anita Matijević, voditeljica Odjela maloljetničke delinkvencije i kriminaliteta na štetu mladeži i obitelji Ravnateljstva policije te putem videozapisa Emily Vacher, direktorica povjerenja i sigurnosti u Meti i Michelle DeLaune, predsjednica i izvršna direktorica Nacionalnog centra za nestalu i zlostavljanu djecu.
Anita Matijević je objasnila kako nestalom djetetu, neovisno radi li se o djetetu koje se udaljilo iz roditeljskog doma, koje je pobjeglo iz ustanove, izgubilo se ili je žrtva roditeljske otmice prijete različite opasnosti od viktimizacije. Zato je nužna suradnja s građanima kako bi se nestalo dijete što prije pronašlo i osiguralo mu sigurno odrastanje.
Hrvatska je 30-a zemlja u kojoj je pokrenut Metin program, a Emily Vacher iz Mete je rekla kako diljem svijeta svake godine nestanu stotine tisuća djece, a kada dijete nestane, zajednica se želi ujediniti kako bi pomogla obitelji. „Ali ne znaju uvijek kako i nemaju alate kojima bi učinkovito pronašli to dijete. Naš program upozorenja o nestaloj djeci inspiriran je ljudima koji već koriste Facebook i Instagram u te svrhe. Kada bi dijete nestalo u njihovoj zajednici oni bi podijelili informacije na Facebooku ili Instagramu u nadi da će netko prepoznati dijete i da će se ono sigurno vratiti svojoj obitelji" – dodala je u svojoj poruci direktorica Vacher.
Vjerojatnost pronalaska nestalog djeteta veća je kada je više ljudi uključeno u traganje – osobito u prva 24 sata. Cilj je da ova upozorenja dođu do ljudi koji su u najboljoj poziciji pomoći i potaknuti ih da upozorenja šire svojim prijateljima, dijeljenjem NENO Alarma s poveznicom na NENO profil nestalog djeteta.
Pokretanje NENO Alarma
Nakon prijave nestanka djeteta MUP šalje tvrtki Meta e-poruku koja sadrži kratak i otvoren opis slučaja, popraćen opisom djeteta i poveznicom na profil djeteta u Nacionalnoj evidenciji nestalih osoba.
Izvor: FacebookMeta odmah objavljuje upozorenje korisnicima Facebooka i Instagrama u Republici Hrvatskoj u krugu od 60 km od mjesta nestanka djeteta koji dobivaju upozorenje u obliku obavijesti s kratkim opisom slučaja, čak i ako u tom trenutku aplikacija nije otvorena na mobilnom uređaju. Upozorenje ostaje aktivno na Facebooku i Instagramu 24 sata ili dok se ne otkaže prije isteka razdoblja od 24 sata.
U slučaju poništenja dojave odnosno pronalaska djeteta nadležna ustrojstvena jedinica MUP-a šalje Meti odgovarajuću e-poruku s kratkim opisom rezultata. Nakon završene akcije potrage ujedno se o tome obavještavaju korisnici Facebooka i Instagrama.
Izvor: Facebook Izvor: Facebook