Hoće li 5G zaustaviti zrakoplove na američkom tlu?
Verizon i AT&T su izjavili da će danas (19. siječnja 2022.) nastaviti s aktivacijom 5G stranica koje rade u C-pojasu spektra (između 3,7 i 4,2 GHz), ali su se ipak primirili kako bi ublažili strahove zrakoplovne industrije te odgodili uključivanja u blizini nekih američkih zračnih luka.
Dva mobilna telekom operatora planiraju uključiti 5G usluge u C-Bandu u 46 gradskih područja nakon dvije odgode u vezi s prigovorima i zabrinutostima koje je iznio zrakoplovni sektor u vezi s potencijalnim smetnjama visinomjerima (altmetrima).
Dužnosnici zračnih kompanija prikupljali su informacije od mobilnih operatora o snazi i smjeru 5G radio prijenosa u blizini 88 zračnih luka. AT&T i Verizon zajedno su potrošili 68 milijardi dolara plus troškovi kliringa za stjecanje spektra C-pojasa i zamjerali su Federalnoj upravi za zrakoplovstvo (FAA) što nije mjere poduzela ranije.
“Nisu iskoristili dvije godine koje su morali odgovorno planirati za ovu implementaciju”, rekao je predstavnik AT&T-a za Mobile World Live. "Nastavljamo surađivati sa zrakoplovnom industrijom i FAA-om kako bismo pružili dodatne informacije o našoj implementaciji 5G-a."
AT&T i Verizon objavili su izjave u kojima tvrde da je 40 drugih zemalja uspjelo sigurno implementirati 5G tehnologiju bez ometanja zrakoplovstva. Operatori su već detaljno naveli planove za odgodu u 50 zračnih luka na šest mjeseci kako bi FAA-i omogućili više vremena za procjenu potencijalnih smetnji, a agencija je odobrila slijetanja u uvjetima smanjene vidljivosti u 48 od 88 zračnih luka.
Verizon navodi da će njegov C-Band spektar ovaj mjesec pokriti 100 milijuna ljudi, a AT&T cilja na između 70 i 75 milijuna tijekom 2022.