GLAZBA KROZ DESETLJEĆA U kakvoj su vezi pjesme i dužina trajanja | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

GLAZBA KROZ DESETLJEĆA U kakvoj su vezi pjesme i dužina trajanja

Autor Davor Dakić

Prosječna dužina pjesme objavljene u 2020. na Spotifyju je 3 minute i 17 sekundi

 Slusanje glazbe (1).jpg Izvor: Antonio Guillen Fernández / Panthermedia / Profimedia

To je samo dvije sekunde duže od pjesama koje su objavljene u 1930-im godinama. Prema znanstvenicima s UCLA-e, ovo je dokaz rastućeg trenda skraćivanja duljine pjesama počevši od 1990. Ali čak i tada je srednje trajanje pjesme bilo znatno manje.

Analizirajući 160.000 pjesama izvučenih iz Spotify API-ja znanstvenici su došli do zaključka da pjesme objavljene 1990. godine imaju prosječno trajanje od 4 minute i 19 sekundi. Ovo je, naravno, daleko od mnogih hit pjesama, a posebno najdužih pjesama koje su dosegnule prvo mjesto Billboard Hot 100 tijekom posljednjih desetljeća, rang koji je poremetila pjesma Taylor Swift "All Too Well (10 Minute Version) " u 2021.

 Jukebox (2).jpg Izvor: Daniel Frasnay / akg-images / AKG / Profimedia

Opće analize zašto pjesme postaju sve kraće do sada su se pokazale neuvjerljivima. Dok su tehnička ograničenja prije pojave rješenja za digitalno snimanje i reprodukciju – dostupne minute na vinilnom singlu, materijalni troškovi za snimanje na vrpcu – u prvoj polovici 20. stoljeća djelomično mogla biti okrivljena za prilično kratko srednje trajanje pjesme, 21. stoljeća nema takvih ograničenja.

Umjesto toga, istraživači UCLA-e nagađaju da se pažnja slušatelja glazbe smanjila tijekom godina. S obzirom da korisnici više preskaču pjesme na svojim preferiranim streaming uslugama, temeljni algoritmi bi umjesto toga mogli promovirati kraće pjesme koje se slušaju u cijelosti kako bi njihova publika bila angažirana, preporučujući ih većem broju slušatelja.

Iako ne postoji način da se definitivno dokaže ova teorija, vjerojatno je da streaming, koji je 2020. godine generirao 13,4 milijardi dolara prihoda u odnosu na prodaju fizičkih i digitalnih ploča od 5,4 milijarde dolara, igra i igrat će veliku ulogu u svemu tome.

 Trajanje pjesama.jpg Izvor: Statista

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI