Pandemija koronavirusa uspjela je potaknuti prodaju tablet računala u 2020. godini, a globalna bolest i dalje im je dobrodošla
Isporuke tableta u prvom tromjesečju 2021. povećale su se za čak 53%, ukoliko se podaci usporede na godišnjoj razini (u odnosu na prvo tromjesečje 2020.).
Globalno tržište tableta zabilježilo je veliki rast tijekom pandemije. Zbog povećane potražnje za mobilnim uređajima s velikim ekranom potaknuto radom na daljinu i internetskim obrazovanjem tabletima jako dobro ide.
Rast od 53 posto nastavlja se na četvrto tromjesečje u kojem je dosegnut petogodišnji maksimum što se tiče prodaje tablet računala u svijetu, pokazuju podaci Counterpoint Researcha. Ipak, u odnosu na prethodni kvartal, isporuke su se smanjile za 22 posto. Četvrto tromjesečje je uvijek jače nego prvo u sljedećoj godini.
Glavni proizvođači tableta povećali su proizvodnju i isporuke u 2020. godini kako bi zadovoljili povećanu potražnju. Apple i Samsung agresivno su objavili i promovirali nove modele. Dvije su tvrtke proširile svoj tržišni udio tijekom 2020. godine. Čini se da su najveći proizvođači tableta imali koristi od manje konkurencije na rastućem tržištu. Mnogi su tablet igrači ranije smanjili ili zatvorili posao, dok je Huawei jako izgubio svoj udio zbog američke zabrane.
Apple je prodao 33% više iPad uređaja širom svijeta u 2020. godini nego 2019. i nastavio biti lider na tržištu, povećavajući svoj udio na 37% u prvom tromjesečju 2021. U prvom tromjesečju 2020. imali su udio 30 posto). Unatoč izvansezonskom učinku, Apple je poboljšao svoje performanse u svim glavnim regijama, posebno u Japanu , gdje je njegova prodaja nastavila dosezati vrhunac svih vremena.
Viša analitičarka Liz Lee izjavila je: „Osnovni modeli iPada činili su 56% ukupnih isporuka iPada u prvom tromjesečju 2021. Slijede iPad Air i iPad Pro serije s 19%, odnosno 18% udjela. Budući da su potrošači stalno zabrinuti zbog cijena i prenosivosti, najnoviji iPad 8 pojavio se kao najprodavaniji model. Pokrenut u listopadu 2020., iPad Air 4 zauzeo je drugo mjesto na ljestvici najprodavanijih jer je bio veliki hit za potrošače koji traže isplativost te visoke specifikacije."
Izvor: CounterpointSlijedi Samsung na drugom mjestu uz 20 posto udjela (povećanje sa 16 posto u Q1 2020) dok je treći Lenovo s 5 posto povećao udio na 9 posto. I Amazonu je uspjelo povećati udio – s 8 posto na 9 posto. Huawei je udio smanjio s prošlogodišnjih 11 posto na 5 posto u prvom kvartalu ove godine. Svi ostali proizvođači imaju daleko manji udio – u Q1 2021 imaju 20 posto dok su u Q1 2020 imali 30 posto.