Amazon sve više "zapošljava" humanoidne robote, na što ne gledaju svi blagonaklono

Tehnološki div je tijekom proteklih nekoliko godina povećao korištenje robota u svom poslovanju kako bi smanjio operativne troškove. Potez je to na koji sindikati nisu gledali blagonaklono.
Amazon već neko vrijeme u svojim skladištima u Sjedinjenim Američkim Državama testira humanoidne robote s ciljem daljnje automatizacije rada u njima. Tim potezom, prema tvrtki, cilj je "osloboditi zaposlenike kako bi se mogli bolje usredotočiti na usluživanje kupaca".
Robot nazvan Digit, koji može pomicati i rukovati objektima na ljudski način, trenutno se testira. Ima noge i ruke i sposoban je rukovati predmetima poput paketa i spremnika. Digit je još uvijek u eksperimentalnoj fazi, ali ne predstavlja potpunu novost za Amazon.
Naime, taj tehnološki div je posljednjih godina pojačao korištenje robota u svom poslovanju kako bi smanjio troškove poslovanja. Najveći broj njih su robotska vozila i dronovi za dostavu, piše BBC.
Robotizacija poslovanja, međutim, ima i drugu stranu. Sindikat optužuje Amazon da svoje radnike godinama tretira kao robote te da je automatizacija dovela do gubitka stotina radnih mjesta u njegovim distribucijskim centrima.
Unatoč tvrdnjama sindikata Amazon ističe da su njegovi robotski sustavi dosad pridonijeli otvaranju stotina tisuća novih radnih mjesta. Tvrtka trenutno koristi više od 750.000 robota koji "surađuju s ljudskim osobljem" i uglavnom obavljaju "vrlo ponavljajuće zadatke".
Glavni tehnolog robotičkog odjela tvrtke Amazon Robotics, Ty Brady, također ističe važnost ljudi u procesu rada, kao i svoje protivljenje potpunoj automatizaciji rada u skladištima u budućnosti. Amazon također tvrdi da nova tehnologija zapravo stvara nova radna mjesta i pomaže tvrtki u rastu i širenju.