Hoće li to biti "prostorno računalstvo"? Vidjet ćemo, ali ćemo morati pričekati
Kada je Apple predstavio svoje naočale za mješovitu stvarnost pod nazivom Vision Pro sve je nekako evociralo na siječanj 2007. Tada je Steve Jobs hipnotiziranoj publici predstavio Appleov telefon o kojem se dugo pričalo - iPhone.
I dok je ne tako davno uvodna riječ za Apple Vision Pro bila unaprijed snimljena, tako da nije bilo "ooh" i "ahh" uzdaha, kada je Tim Cook najavio da ima "još jednu stvar" za pokazati svima je bilo jasno da se radi o sjajnom novom uređaju, s potpuno novim "čarobnim" korisničkim sučeljem koje bi trebalo zazvoniti u novoj eri računalstva.
"Na isti način na koji nas je Mac upoznao s osobnim računalstvom, a iPhone s mobilnim računalstvom, Apple Vision Pro će nas upoznati s prostornim računalstvom", rekao je Tim Cook u prezentaciji oslanjajući se na očekivanja javnosti da će Vision Pro biti sljedeća velika stvar za Apple i svijet.
I dok je nekolicina odabranih, koji su novi uređaj isprobati odmah nakon objave i bili su jako impresionirani, postojao je i osjećaj skepse budući da još nije jasno koji je glavna svrha upotrebe, takozvana "killer app" takvog uređaja ili bi mogla postati.
Međutim, to ne znači da je proizvod loš, piše Statista. Isto je nedvojbeno vrijedilo kada je Apple Watch predstavljen 2015. i većina ljudi se složila da je to lijep komad tehnologije, ali zapravo nisu znali što bi s njim. S vremenom je sat pronašao svoju svrhu i Apple se sve više okrenuo tome da bude uređaj za zdravlje i fitness, a ne iPhone za vaše zapešće.
Čak je i prvi iPhone bio vrlo ograničen u stvarnim značajkama s današnje točke gledišta, a svi znamo kako se to odigralo. I kakve su se sve šale zbijale s uređajem. Od lansiranja u lipnju 2007. iPhone je s nule stigao na više od 200 milijardi dolara godišnjeg prihoda, pomažući Appleu da postane najvrjednija tvrtka u povijesti.
Izvor: AppleUzimajući u obzir cijenu AR naočala od 3499 USD malo je vjerojatno da će Vision Pro odmah postati hit proizvod, ali bi cijena mogla pasti s vremenom, dajući prvim korisnicima i programerima nekoliko godina da shvate što će učiniti s ovom novom, moćnom tehnologijom. Treba pričekati i do sljedeće godine kada tek naočale očekujemo u prodaji.