Apple najavljuje promjene u iOS-u, Safariju i App Storeu u Europskoj uniji
Bit će to dobro za sve programere mobilnih aplikacija, a promjene uključuju nove opcije za distribuciju aplikacija i obradu plaćanja. Za korisnike promjene uključuju nove kontrole i otkrivanja te proširene zaštite za smanjenje privatnosti i sigurnosnih rizika koje stvara DMA (Digital Markets Act).
Apple je najavio promjene u iOS-u, Safariju i App Storeu koje utječu na aplikacije razvojnih programera u Europskoj uniji u skladu sa Zakonom o digitalnim tržištima (DMA). Promjene uključuju više od 600 novih API-ja, proširenu analitiku aplikacija, funkcionalnost za alternativne preglednike i opcije za obradu plaćanja aplikacija i distribuciju iOS aplikacija.
Uz svaku promjenu Apple uvodi nove zaštitne mjere koje smanjuju - ali ne uklanjaju - nove rizike koje DMA predstavlja za korisnike u EU.
Nove opcije za obradu plaćanja i preuzimanje aplikacija na iOS-u otvaraju nove mogućnosti za zlonamjerni softver, prijevare i prijevare, nedopušten i štetan sadržaj te druge prijetnje privatnosti i sigurnosti.
Apple zbog toga uvodi zaštitu za iOS aplikacije, autorizaciju za razvojne programere tržišta i otkrivanje alternativnih plaćanja kako bi smanjio rizike. Ipak, čak i uz ove zaštitne mjere ostaju mnogi rizici, piše Apple na svojoj stranici.
Izvor: ShutterstockApple sada ima manje mogućnosti za rješavanje drugih rizika uključujući aplikacije koje sadrže prijevare i zloupotrebe ili koje izlažu korisnike nedopuštenom, nepoželjnom ili štetnom sadržaju. Aplikacije koje koriste alternativne engine preglednika - osim Appleovog WebKita - mogu negativno utjecati na korisničko iskustvo uključujući utjecaje na performanse sustava i trajanje baterije.
Programeri mogu početi testirati nove mogućnosti u beta verziji iOS-a 17.4. Nove mogućnosti postat će dostupne korisnicima u 27 zemalja EU-a početkom ožujka 2024.
Dostupan za aplikacije razvojnih programera diljem svijeta Apple je također najavio nove opcije za streaming igara, zajedno s više od 50 nadolazećih izvješća u područjima kao što su angažman, trgovina, korištenje aplikacije i više.