OSLOBODITE UTIČNICE U GARAŽAMA Ove godine bit će lakše kupiti električno vozilo | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

OSLOBODITE UTIČNICE U GARAŽAMA Ove godine bit će lakše kupiti električno vozilo

Autor Krunoslav Ćosić

Od ove se godine konačno mijenja način dodjele poticaja pri kupovini električnih vozila

  Izvor: Profimedia

Čak 105 milijuna kuna država će ove godine dodijeliti kao poticaje za kupnju električnih odnosno elektrificiranih vozila. To je tri puta više od prošlogodišnjih kada su podijelili 44 milijuna, od čega je 22 milijuna bilo namijenjeno za građane, a 22 milijuna kuna za tvrtke.

Od 105 milijuna kuna, koje će Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) dodijeliti u 2021. godini, počevši od 1. lipnja, građanima i pravnim osobama je namijenjeno 90 milijuna kuna dok je 15 milijuna namijenjeno javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj. Fond je do sad odobrio sufinanciranje za više od 4.500 električnih vozila.

Od ove godine mijenja se način dodjele te iznos proračuna koji će biti namijenjen kupcima. Novim natječajem koji kreće 1. lipnja 2021. omogućit će se da i fizičke i pravne osobe ostvare kupovinu znatno većeg broja potpuno električnih vozila. Građani će moći kupiti jedno vozilo s poticajima, pravne će osobe moći će dobiti poticaje i na veći broj električnih vozila te iskoristiti do maksimalno 400 tisuća kuna poticaja, a moći će imati najviše dvije prijave po pravnoj osobi.

Pravne osobe moći će kupiti samo dva modela vozila, ako žele i više komada istog vozila, uvjet je da se sufinancirana vozila potom zadrže u vlasništvu barem dvije godine nakon kupnje. Kao i prošlih nekoliko godina, poticaje se neće moći dobiti pri kupnji vozila na operativni leasing, već samo na financijski leasing.

 hybrid;car;power;electric;charger;electricity;plug;green;technology;energy;station;battery;vehicle;eco;automobile;charge;recharge;socket;future;electrical;ecological;supply;charging;modern;transport;recharging;refueling;public;tesla supercharger;chargepoint;NOT_EDITORIAL_ONLY;alamyunknown Izvor: Profimedia

Više nećemo svjedočiti „najbržem prstu“ i velikom postotku neiskorištenih sredstava. Upravo je to bio dosadašnji način dodjele poticaja u kojemu bi sva sredstva bila dodijeljena u svega nekoliko minuta, a brojni kupci bi ostali bez svojih sredstava.

Direktor Fonda Siniša Kukić skupio je sve relevantne subjekte, pitao ih za mišljenje i osmislio rješenje problema koji se vuče već nekoliko godina. S time se slaže i Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug:

„Iznimno nam je drago da je novi direktor Fonda Siniša Kukić saslušao naše prijedloge i kompletno presložio natječaj. Ovim promjenama kupovina električnog vozila postaje značajno jednostavnija te potencijalnim kupcima savjetujem da, ako su zainteresirani za kupnju električnog vozila, to naprave ove godine jer vjerujemo da će pojedinačni iznos poticaja padati s obzirom na rast zainteresiranosti. Ove godine je ponuda vozila iznimno velika, u ponudi auto kuća je više od 30 modela pa ako planirate kupiti vozilo, kupite električno, a ne nešto što nećete moći prodati za pet godina“, ističe Prpić.

 Hrvoje Prpić, predsjednik Udruge Strujni krug
Hrvoje Prpić, predsjednik Udruge Strujni krug
Izvor: Strujni krug

Pravila za prodajne zastupnike su sljedeća: u svibnju će morati prijaviti sva prodajna mjesta te dostupne modele električnih vozila koja će moći isporučiti unutar devet mjeseci od obavljene kupnje vozila.

S druge strane, građani i pravne osobe će se u lipnju prijavljivati na natječaj isključivo na prodajnim mjesta unutar Republike Hrvatske te će, kako bi dobili poticaje, morati uplatiti predujam za željeno vozilo u iznosu od 7% traženih sredstava Fonda. Time će se osigurati da velik broj sredstava ponovno ne ostane neiskorišten. Za fizičke osobe to će maksimalno biti 4.900 kuna, dok je za pravne osobe do 28.000 kuna.

Procedura će ove godine biti takva da će prodavatelj unositi osnovne podatke kupaca i ispunjavati obaveznu dokumentaciju, a Fond će nakon toga generirati potvrdu s uputama za plaćanje predujma. Zatim će se automatski napraviti rezervacija sredstava, a uplata predujma morat će biti izvršena u roku od sedam dana. Svi podaci će biti javno objavljeni na stranicama FZOEU, a tamo će biti navedena i sva prodajna mjesta na kojima se električna vozila mogu kupiti.

 alternative;cable;car;charge;charging;eco-friendly;efficient;electric;electricity;energy;environment;equipment;fuel;green;living;hybrid;nobody;plug;power;recharge;recharging;refuel;renewable;technology;sustainable;technological;tesla;transportation;vehicle;vehicles;close-up;detail;category_code_science;category_code_&;category_code_technology Izvor: Profimedia

U slučaju da se vozilo ne dostavi zbog tehničkih poteškoća od strane zastupnika ili ako dokumentacija ne prođe na natječaju, kupci će dobiti povrat sredstava. Iako će prodavači ispunjavati dokumentaciju za kupce, poticaji će se isplaćivati isključivo kupcima pa kupac mora imati kompletan iznos vrijednosti vozila, a poticaji će mu biti isplaćeni tek nakon isporuke i registracije vozila.

A sad slijedi najbitniji dio: iznos poticaja koji se može ostvariti, što se u biti nije niti mijenjalo u odnosu na prošlogodišnji natječaj:
• za električna vozila M1 i N1 kategorije ili pak vozila na vodik (vozila za prijevoz putnika do najviše 8 sjedala i dostavna vozila do 3,5 tone) osigurano je 70.000 kuna ili do 40 posto vrijednosti vozila
• za plug-in hibride osigurano je do 40.000 kuna
• za električna vozila L1-L7 kategorije (mopedi, motocikli s dva, tri ili četiri kotača) omogućeno je 20.000 kuna ili do 40 posto vrijednosti vozila
• s maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila kategorije N2, N3, M2, M3 (vozila za prijevoz putnika ili teretna vozila do 5 tona ili više) s električnim, plug-in hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik.

Koliko je točno sredstava iskorišteno moći će se u realnom vremenu pratiti na posebnoj stranici Fonda koja će početkom lipnja biti u funkciji.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI