Kraj spaljivanja neprodane odjeće, obuće i elektroničkih uređaja | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

Kraj spaljivanja neprodane odjeće, obuće i elektroničkih uređaja

Autor Krunoslav Ćosić

Na zabrani je radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan

 Pametni sat hlace.jpg Izvor: Pixabay

Europski parlament je velikom većinom usvojio nova pravila o ekodizajnu proizvoda kojima je zabranjeno uništavanje neprodane odjeće, obuće i elektroničkih uređaja. Prema dostupnim informacijama, u EU je do 2022. spaljeno nove odjeće, obuće i elektronike u vrijednosti 21,7 milijarde eura.

Procjenjuje se da bi do 2030. godine, ako se ništa ne napravi, taj broj mogao narasti na 71,3 milijardi eura. Borzan objašnjava kako se mnogi brendovi odjeće povezuju s takvom praksom, a razlog je porast online trgovine. I luksuzni brendovi spaljuju neprodanu robu kako bi zadržali visoke cijene svojih proizvoda.

 Laptop fotoaparat.jpg Izvor: Pixabay

EU svake godine spali između 11 i 32 milijuna novih majica kratkih rukava i samo taj jedan odjevni predmet uzalud potroši 35 milijarde litara vode, 12.300 tona pamuka, 1,9 milijuna litara nafte. Borzan ističe kako „zabranjujemo traćenje resursa kako bi se namirila nečija pohlepa. Prije dvije godine u Škotskoj je otkriveno da Amazon na tjednoj bazi uništava 130 tisuća novih laptopa, dronova, različitih kućanskih električnih aparata koji nisu prodani ili su vraćeni. Vjerojatno su procijenili da im je jeftinije spaliti nego donirati. Zato uvodimo posebnu zabranu i za elektroničke uređaje“.

Novi prijedlog donosi i uvođenje digitalne putovnice za proizvode. Tako će svaki potrošač moći lako saznati detalje o proizvodu koje kupuje poput porijekla, mogućnosti popravka i reciklaže, utjecaju na okoliš ili štetnim kemikalijama.

 Biljana Borzan.jpg Izvor: Alexis HAULOT/© European Union 2022 - Source : EP

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI