Ovo su najbitnije izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama | SmartlifeHR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

Ovo su najbitnije izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama

Autor Krunoslav Ćosić

U subotu 30. srpnja 2022. na snagu stupaju mnoge prometne promjene

 Policija prometna dozvola.jpg Izvor: Policija

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (Narodne novine, broj 85/2022) uvode se značajne novosti u zakonsku regulativu na području sigurnosti prometa na cestama.

Učinjene su detaljne preliminarne analize kako bi se postojeće prakse unaprijedile iz svakog, za veću sigurnost i praktičniju vožnju, potrebnog rakursa te su u izradi konzultirane sve povezane struke i institucije kao i građani. Budući da s aspekta sigurnosti prometa na cestama ne postoji potreba ukidaju se registarske pločice s crvenim i zelenim brojkama i slovima.

Nova kategorija vozila – osobno prijevozno sredstvo

Zakonski će se regulirati sudjelovanje u prometu električnih romobila, električnih monocikala, segwaya i slično koji se svrstavaju u posebnu kategoriju vozila, za koju je uveden i zajednički izraz - osobno prijevozno sredstvo.

Osobno prijevozno sredstvo je vozilo koje nije razvrstano niti u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg je mjesta, a čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h (vozilo koje se može samo uravnotežiti, monocikl s motornim ili električnim pogonom, romobil s motornim ili električnim pogonom i sl.).

 David Ravnjak meanIT romobil (3).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Vozači osobnog prijevoznog sredstva kao i vozači bicikala, sukladno novom Zakonu, ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. U slučaju kršenja propisane obveze propisana je sankcija odnosno novčana kazna u iznosu od 300 kuna.

Privremena nesposobnost za vožnju i obveza liječnika

Izmjenom članka 233. uvodi se obveza svim liječnicima odnosno liječniku koji je obavio pregled ili je liječio vozača te izabranom liječniku da sukladno pravilniku kojim se propisuju zdravstveni pregledi vozača i kandidata za vozače upozore vozača o privremenoj nesposobnosti koja ne može biti duža od šest mjeseci. Liječnici su u obavezi dano upozorenje evidentirati i u medicinskoj dokumentaciji.

Po isteku roka o privremenoj nesposobnosti vozač se neće upućivati na ponovni liječnički pregled, a za liječnike koji ne obavijeste vozača o privremenoj nesposobnosti te podatak o tome ne evidentiraju u medicinskoj dokumentaciji propisane su prekršajne sankcije.

Sankcije su predviđene i za vozače koji će upravljati vozilom u prometu na cesti za vrijeme dok im je izdano navedeno upozorenje liječnika o privremenom zdravstvenom stanju. Odredbe o privremenoj nesposobnosti vozača za upravljanje vozilom stupit će na snagu danom donošenja izmjena Pravilnika o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače, koji je u nadležnosti Ministarstva zdravstva u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

Za vozača koji u prometu na cesti upravlja vozilom koje nema kutiju prve pomoći propisan je prekršajni iznos od 300 kuna.

Koridor za prolazak vozila hitnih službi

Konačno se definira koridor za prolazak vozila hitnih službi, što će službama omogućiti brži dolazak do potrebitih, a pri čemu je svaka minuta bitna. Novi Zakon jasno definira koridor za prolazak vozila hitnih službi na prometnicama s više od dvije prometne trake, prilikom nastanka incidentne situacije, a kako bi se stekla navika kod vozača, kao i sama vozačka kultura o ujednačenom načinu osiguravanja koridora za prolazak vozila interventnih službi.

 Gužva promet kolona.jpg Izvor: Shutterstock

Samovozeća vozila

Uvodi se novi pojam koji označava potpuno automatizirano vozilo odnosno vozilo koje se može kretati na cesti bez prisutnosti vozača (potpuno automatizirano vozilo bez upravljača). Propisuje se i sankcija za vozače koji koriste vozila s ugrađenim sustavima za pomoć vozaču (djelomično automatizirano vozila) na način da vozilo upravlja samostalno, a pritom, dakle za vrijeme vožnje, vozači niti ne sjede na vozačkom sjedalu čime nisu u mogućnosti reagirati u nepredviđenim slučajevima.

Novi Zakon regulira zabranu parkiranja vozila na mjestima namijenjenim samo za punjenje električnih vozila i omogućuje sankcioniranje nesavjesnih vozača kao i premještanje vozila koja ne koriste usluge punjenja, a parkirana su na mjestima namijenjenim samo za punjenje električnih vozila.

 Autonomna vozila (1) Izvor: Shutterstock

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI