ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA: Vozite li osobno prijevozno sredstvo? | SmartlifeHR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA: Vozite li osobno prijevozno sredstvo?

Autor Krunoslav Ćosić

Novim se zakonom definiraju do sada nedefinirana područja vezana uz automobile i električne romobile

 Vladimir Mrvoš romobil meanIT.jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Izmjene nedavno u Hrvatskom saboru izglasanog Zakona o sigurnosti prometa na cestama stupaju na snagu 30. srpnja 2022. Novost su nova vozila poput električnih romobila i monocikala, a dodane su i odredbe koje će vozačima električnih vozila olakšati svakodnevno korištenje.

Od dana primjene zakona bit će zabranjeno parkiranje na javno dostupnim punionicama za električna vozila, što su neki nesavjesni vozači zloupotrebljavali. Svako parkirano vozilo na punionici, koje se istovremeno ne puni, bit će premješteno parking službom te će dobiti kaznu za nepropisno parkiranje u iznosu od 300 kuna. Usluga premještanja vozila u brojnim gradovima košta i više od 500 kuna pa parkiranje na punionicama neće biti isplativo, što pozdravlja Hrvoje Prpić, predsjednik nacionalne udruge za e-mobilnost Strujni krug.

 Udruga Strujni krug.jpg
Maroko
Izvor: Antun Cerovečki

Novim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama električni romobili i monocikli s električnim pogonom postaju osobna prijevozna sredstva čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW te koja na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 25 km/h.

Ako je električni romobil snažniji ili brži od navedenih karakteristika isti se ne smije koristiti u javnom prometu pa je jedina opcija za korištenje snažnijih ili bržih romobila da se limitiraju na maksimalnu brzinu od 25 km/h ili atestiraju i, ako je to moguće, registriraju. Koji su uvjeti potrebni kako bi se električni romobili mogli atestirati i registrirati potrebno je provjeriti u Centru za vozila Hrvatske.

 David Ravnjak meanIT romobil (3).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Osobna prijevozna sredstva morat će se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a ako ih nema mogu se kretati po površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Novost u Zakonu je i da tijekom noći ili smanjene vidljivosti svi vozači bicikala i osobnih prijevoznih sredstava koji sudjeluju u prometu moraju biti označeni reflektirajućim prslukom, reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.

 David Ravnjak meanIT romobil (2).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

 David Ravnjak meanIT romobil (1).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Za razliku od vozača bicikala koji moraju nositi zaštitnu kacigu samo do 16 godina svi vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje. U suprotnom, kazna je 300 kuna.

Hrvatska će, uz Dansku, biti jedina zemlja u EU koja uvodi obvezu nošenja kacige za sve vozače električnih romobila. „To u potpunosti onemogućuje uslugu korištenja javnih električnih romobila jer ljudi ne nose svoje kacige sa sobom pa će Hrvatska vjerojatno biti jedina država EU koja neće imati uslugu javnih električnih romobila“, rekao je Hrvoje Prpić.

 Hrvoje Prpić.jpg
Hrvoje Prpić
Izvor: Strujni krug

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI