Dvoznamenkaste milijarde dolara dolaze s ovog velikog tržišta
![Kina Azija smartphone pametni telefon (5).jpg Kina Azija smartphone pametni telefon (5).jpg](https://staticsmartlife.story.hr/Picture/34038/jpeg/Kina-Azija-smartphone-pametni-telefon-5-.jpg?ts=2023-04-16T20:31:29)
Kina je vrlo važno tržište za Apple, na koje otpada gotovo 20 posto ukupne prodaje tvrtke, pokazuju podaci kroz koje se očituje i strah investitora od promjena koje bi mogle zahvatiti to tržište.
Apple je na kinesko tržište pametnih telefona ušao u 2010. godini. Appleova je prodaja u toj regiji porasla više od 20 puta u roku od pet godina dosegnuvši vrhunac od 58,7 milijardi dolara u 2015., prije postupnog pada u 2020. godini.
Tada je Covid-19 snažno utjecao na Appleovo poslovanje u regiji u kojoj je poslovanje palo na 40,3 milijarde dolara, piše Statista. Srećom za Apple taj je pad bio kratkotrajan jer je prodaja porasla za gotovo 70 posto u 2021. i premašila 70 milijardi dolara u svakoj od posljednje dvije godine.
![Kina Azija pametni telefon smartphone (2).jpg Kina Azija pametni telefon smartphone (2).jpg](https://staticsmartlife.story.hr/Picture/34029/jpeg/Kina-Azija-pametni-telefon-smartphone-2-.jpg?ts=2023-04-16T20:21:39)
Usred usporavanja kineskog tržišta pametnih telefona i ustrajnih glasina o zabrani iPhonea u vladinim agencijama i tvrtkama koje podupire država Appleovo poslovanje u Kini i dalje je predmet zabrinutosti za dioničare tvrtke.
S obzirom na njezinu veličinu i činjenicu da je Kina narasla s jedva primjetnog poslovanja na jednu petinu ukupne prodaje tvrtke u nešto više od 10 godina ne čudi što investitori pomno motre na Kinu. Uostalom, kinesko tržište ostaje najveće svjetsko tržište pametnih telefona, a potencijal za budući rast u regiji i dalje je značajan.
![Appleova neto prodaja u Kini od 2010. godine, Statista.jpg Appleova neto prodaja u Kini od 2010. godine, Statista.jpg](https://staticsmartlife.story.hr/Picture/42305/jpeg/Appleova-neto-prodaja-u-Kini-od-2010.-godine-Statista.jpg?ts=2024-02-07T18:23:05)