Samsung predviđa dvoznamenkasti rast prodaje pametnih satova
Samsungov mobilni odjel zabilježio je snažan rast profitabilnosti u zadnjem kvartalu 2023. unatoč padu isporuka pametnih telefona, potaknut potražnjom za premium modelima i rastućim ASP-om (prosječna prodajna cijena).
Prihod u odjelu Mobile eXperience (MX) i Networks pao je 7 posto na godišnjoj razini na 25 trilijuna KRW (18,7 milijardi USD) dok se operativna dobit jedinice povećala za 60,6 posto na 2,7 bilijuna KRW.
Daniel Araujo iz Samsunga rekao je da je rast profita potpomognut poboljšanom iskorištenošću resursa i dizajnom hardvera. ASP za pametne telefone porastao je 7,5 posto na 258 dolara, iako su isporuke pale 8,6 posto na 53 milijuna jedinica, a tableta 12,5 posto na 7 milijuna.
Unatoč slaboj sveukupnoj potražnji u tekućem tromjesečju, Araujo je rekao da Samsung očekuje porast isporuka premium modela i ASP-a, uz vjerojatnost pada isporuka tableta.
Za cijelu godinu, dobavljač predviđa da će se raspoloženje potrošača stabilizirati i potražnja oporaviti, što će dovesti do rasta pametnih telefona, posebno u premium segmentu, piše Mobile World Live. Također očekuje da će se tržište tableta oporaviti nakon pada 2022. i 2023. godine.
Samsung predviđa dvoznamenkasti rast prodaje pametnih satova, pri čemu potrošači na masovnom tržištu žele nadogradnju zbog povećanog interesa za značajke povezane sa zdravljem, istaknuo je Araujo.
Na razini grupe neto dobit pala je s 23,8 bilijuna KRW u četvrtom tromjesečju 2022. na 6,3 bilijuna KRW, uz pad prodaje od 3,8 posto na 67,8 bilijuna KRW.
Ukupna se potražnja za memorijskim čipovima oporavila kako su se zalihe vratile na normalne razine, a Daniel Oh iz odnosa s investitorima izjavio je da će povećanja cijena vjerojatno potaknuti potražnju za povećanjem zaliha.
Prihod od poslovanja s čipovima porastao je 8 posto na 21,7 bilijuna KRW, potaknut porastom prodaje memorije od 29 posto na 15,7 bilijuna KRW.