Očekuje se da će se isporuke XR naočala povećati za rekordnih 3,9 milijuna jedinica u 2024.

U ovoj se godini očekuje visok dvoznamenkasti rast XR naočala u odnosu na prošlu godinu. AR i VR naočale već su dugo godina s nama, ali nikako da postanu mainstream, nešto što viđamo u svim trgovinama elektronske robe. Situacija će se sigurno promijeniti već od veljače kada u prodaju stižu Apple Vision Pro. Istina, po visokoj cijeni.
Zamah će dati i već predstavljeni modeli iz Mete - Quest 3, ali i Sonyjev PlayStation VR2. Za naočale proširene stvarnosti (XR - Extended Reality) predviđa se da će isporuke porasti za rekordnih 3,9 milijuna jedinica u 2024. kako bi ostvarile visok dvoznamenkasti rast na godišnjoj razini, prema najnovijoj prognozi Counterpoint Global XR (VR/AR).

Appleov Vision Pro, koji kreće u prodaju u SAD-u 2. veljače (s prednarudžbama koje počinju 19. siječnja), izazvat će interes korisnika i pomak u industriji od čega će imati koristi vodeći proizvođači. U 2024. također će nastaviti zamah iz 2023., obilježen s nekoliko lansiranja od strane velikih igrača kao što su Meta i Sony.
Viši analitičar Harmeet Singh Walia rekao je: “Dugo se očekivalo da će Appleov ulazak u XR prostor označiti prijelomni trenutak za industriju. Međutim, očekujemo da će Apple u 2024. godini prodati oko pola milijuna jedinica Vision Pro, svojih naočala za miješanu stvarnost (MR) po cijeni od 3500 USD."

Prva iteracija Vision Pro slušalica prvenstveno će privući okorjele obožavatelje Applea, programere, korisnike koji vole sve odmah isprobati i poslovne korisnike. Optimističniji scenarij mogao bi se odvijati ako Apple uspješno poveća opskrbu ključnim komponentama za naočale i doživi veći interes krajnjeg tržišta od očekivanog.
U 2024. očekuje se nastavak još jednog trenda – prijelaz s čiste virtualne stvarnosti (VR) na MR jer glavni igrači, postojeći i nadolazeći, žure lansirati MR proizvode ili imaju nasljednike svojih već postojećih naočala.

Faktor samostalnog oblika je poželjan i vjerojatno će tako i ostati unatoč tome što Appleov Vision Pro zahtijeva žičanu vezu s kućištem vanjske baterije. Predviđa se da će proširena stvarnost (AR) porasti za 54% u odnosu na prethodnu godinu u 2024., suprotstavljajući se trendu trogodišnjeg uzastopnog pada.
Ovaj rast potaknut će XREAL-ove Air 2 i Air 2 Pro AR naočale koje su ubrzo postale najprodavanije AR naočale u Kini. Osim XREAL-a, koji cilja na veći segment potrošača, AR će poticati proizvodi visokih specifikacija i visoke cijene u nišnom segmentu poduzeća. Očekuje se i Samsungov ponovni ulazak u segment, vjerojatno s MR slušalicama u 2024. Međutim, sa samo oko 2% AR će imati mali doprinos ukupnim XR isporukama.