Napredne OLED zaslone dobit će tableti Apple iPad i Appe MacBook računala
Iako je prelazak na OLED tehnologiju očekivan to bi moglo dovesti do poremećaja na tržištu jer će industrija zaslona biti dodatno opterećena. Vrijednost industrije zaslona je 150 milijardi dolara.
OLED (organic light-emitting diode) ili organska svjetleća dioda je tehnologija koja se već koriste u većini premium pametnih telefona, uključujući iPhone. Kako saznaje Nikkei Asia, Apple planira primijeniti tehnologiju u svojim premium iPadima već od sljedeće godine.
Donijet će to Appleovim tabletima mogućnost koju pametni telefoni koriste već duže vrijeme - always-on display je jedna od značajki koja omogućuje da je ekran uvijek osvijetljen s prikazom određenih informacija poput točnog vremena, vremenske prognoze i notifikacija, kako bi se i bez aktiviranja cijelog zaslona znalo što je novo.
Na posljednjoj seriji iPhone 15 vidjeli smo i mogućnost da zaslon, dok je uređaj na punjaču te u vertikalnom položaju, stalno prikazuje widgete koji su stalno vidljivi – na primjer, kao noćni sat. Tu je i mogućnost postavljanja dinamičnog otoka (Dynamic Island) koji bi i na iPad tabletima omogućio ono što već koriste vlasnici iPhonea.
U planu je i OLED MacBook model, razvoj je u tijeku, a proizvodnja se očekuje u drugoj polovici 2025. godine. Ovakva Appleova odluka svakako će dobro doći za kompanije Samsung Display i LG Display iz Južne Koreje te kineski BOE Technology Holding. Oni su već uložili znatna sredstva i očigledno je da će im se to uskoro početi isplaćivati, iako se radi o skupoj tehnologiji.
Izvor: SamsungZa kompanije koje nisu krenule u tom smjeru to bi mogao biti veliki udarac za poslovanje, a na popisu su JDI i Sharp iz Japana te AUO i Innolux iz Tajvana. LCD zasloni nisu više u fokusu velikih kompanija koje prodaju premium uređaje. Neki se nisu dobro kladili, to je sad već jasno. Kotač se vrti dalje pa bi neki mogli osjetiti minus i zbog drugih novosti koje se sve više najavljuju iz Appleovog tabora.
Apple razmišlja o mogućnosti proizvodnje sklopivih iPada, nakon što na popularni tablet dođe fleksibilni OLED zaslon. Za sada nema informacija kad bi se to moglo dogoditi, ali unatrag godinu dana već su se pojavili slični uređaji, a cijene im idu i do 3500 eura.
Izvor: SamsungVratimo se na OLED tehnologiju. Samsung je s LCD-a prešao na OLED zaslone, što i ne čudi s obzirom na dominaciju južnokorejskog tehnološkog diva u toj tehnologiji, ali i velikom proizvodnom kapacitetu. Apple je 2020. godine svoje iPhone premium modele prebacio na OLED, a prelazak tableta sigurno će imati veliki utjecaj na industriju tableta. I Huawei je kao i Lenovo prešao na OLED zaslone na svojim tabletima višeg cjenovnog razreda.
Izvor: HuaweiNaročito ako se zna da je Apple najveći svjetski proizvođač tableta. Isporučili su 60,4 milijuna iPada u prošloj godini, što je 37,4% globalnog tržišnog udjela, prema podacima IDC-ja. Samsung je na drugom mjestu s 30,3 milijuna jedinica i 18,6% tržišnog udjela.
Kako pokazuju podaci Counterpoint Researcha, prodaja OLED pametnih telefona već je uzela maha, čineći gotovo polovicu globalnog tržišta u prvom kvartalu 2023. Za tablete se predviđa da će 15% modela koristiti OLED zaslone u drugom tromjesečju 2024., u odnosu na sadašnjih oko 8%.
Izvor: SamsungKineski proizvođač BOE isporučuje velike količine OLED zaslona, ugrađuju se na iPhone modelima, a nedavno su najavili kako planiraju potrošiti 63 milijarde juana (8,65 milijardi dolara) za izgradnju tvornice OLED displeja 8.6 generacije. Uz Samsung Display, bit će to tek druga tako napredna tvornica u svijetu, čija se proizvodnja očekuje krajem 2025. godine.
Sve je veći broj pametnih satova koji koriste OLED zaslone, a u sljedećoj bismo ih godini trebali viđati i na modelima srednjeg pa i nižeg cjenovnog razreda. Tu je i automobilska industrija koja ima velike potrebe za zaslonima, i oni žele kvalitetne OLED-e tako da će sve više proizvođača LCD zaslona smanjivati svoje kapacitete i prelaziti na OLED.