U trećem su tromjesečju 2023. isporuke pametnih telefona (isključujući Rusiju) pale za 6%
Canalys je objavio najnovije istraživanje koje pokazuje da su u trećem tromjesečju 2023. europske isporuke pametnih telefona iznosile 32 milijuna. Iako je treće tromjesečje označilo deseto uzastopno tromjesečje godišnjeg pada postoje znakovi povećanja potražnje kako se približavamo 2024. godini.
Na tablici s dobavljačima Samsung je zadržao prvo mjesto s 35% tržišnog udjela, unatoč padu njegovih isporuka za 6% na godišnjoj razini. Apple je zauzeo drugo mjesto s udjelom od 22% i padom od 13%.
Brandon Gurney, istraživački analitičar u Canalysu kaže kako je „potražnja još uvijek ograničena u niskom do srednjem razredu, ali Samsungov manji fokus na Galaxy A seriju stvorio je prilike za dobavljače“.
Xiaomi je završio treći na tablici poretka s istim godišnjim rastom, što je poboljšanje nakon šest uzastopnih kvartala pada. To se dogodilo zahvaljujući snažnom rastu u srednjoj i istočnoj Europi s modelima Redmi i Redmi Note 12.
Motorola je nastavila napredovati u Europi i povećala svoje isporuke za 30% na godišnjoj razini kako bi postigla svoje najbolje kvartalne rezultate kao dio Lenova. TCL je zaokružio prvih pet, s rastom od 5% na godišnjoj razini na 0,8 milijuna jedinica.
Canalys očekuje da će tržište pametnih telefona rasti u 2024. godini, “iako će cijela 2023. godina isporučiti najmanji broj pametnih telefona u više od desetljeća, ali postoje znakovi poboljšanja tržišta kako se približavamo 2024.”, rekao je Runar Bjørhovde, analitičar u Canalysu.
Izvor: CanalysCanalys predviđa da će tržište porasti za 4% u 2024. Ciklus osvježavanja uređaja srednje klase kupljenih 2020. i 2021. trebao bi pružiti priliku dobavljačima u prvoj polovici godine. Ostatak ove godine i dalje je važan za dobavljače koji žele iskoristiti svoje rezultate u 2023., započeti 2024. s pozitivnim zamahom i očistiti zalihe prije lansiranja novih proizvoda u prvoj polovici 2024.
Potrošači su i dalje oprezni u trošenju ove godine, a dobavljači se nadaju pojavi kupaca zbog primamljivih ponuda i promocija tijekom sezone blagdanske kupnje. Ipak, profitabilnost je ključna za sve igrače, a potrošači bi stoga trebali biti svjesni povremenih lažnih popusta usred intenzivne konkurencije cijena i popusta.
Izvor: Canalys