STREAMING GLAZBE Koliko od svake reproducirane pjesme zarađuju izvođači? | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

STREAMING GLAZBE Koliko od svake reproducirane pjesme zarađuju izvođači?

Autor Krunoslav Ćosić

Glazbeni streaming servisi sadrže desetke milijuna pjesama. Koliko se od toga zarađuje?

 Slusanje glazbe (2).jpg Izvor: Antonio Guillem Fernandez / Panthermedia / Profimedia

Zapitate li se ikada koliko od svake reproducirane pjesme zarađuju izvođači? Koliko košta jedan stream glazbe?

Pružatelji glazbenog streaminga poznati su po tome što detalje o svojim „kraljevskim“ modelima drže daleko od javnosti. Iznimka je Apple koji je još u lipnju 2021. objavio podatke o svojem modelu isplate.

Prema ovom dokumentu, Appleova prosječna stopa po slušanju glazbe iznosi 0,01 USD, što znači da se svaki stream računa kao jedan cent koja ide za isplatu izdavaču koji ima prava na glazbeni materijal. Iako je ovo relativno niska stopa zarade, Apple Music je na vrhu ljestvice streaming servisa, što se tiče isplate novca.

 Apple Music.jpg Izvor: Seemanta Dutta / Alamy / Alamy / Profimedia

Podaci koje su prikupili Digital Music News, The Trichordist i Forbes pokazuju da se na drugom mjestu nalazi Amazon s otprilike 0,005 USD po streamu, prenosi Statista. Odnosno za 200 preuzimanja (slušanja) autor će dobiti 1 USD. Spotify zauzima treće mjesto s otprilike 0,0032 USD odnosno za 312 preslušavanja autor (vlasnik) pjesme dobit će 1 USD.

Istovremeno, švedska usluga streaminga glazbe Spotify može se pohvaliti gotovo trostruko većim brojem pretplatnika (172 milijuna) u odnosu na svakog od svojih izravnih konkurenata (Apple Music ima 60 milijuna pretplatnika, Amazon 55 milijuna), što dovodi u pitanje pravednost poslovnog modela. Izvršni direktor Spotify servisa Daniel Ek rutinski je umanjio važnost takvih kritika i naveo nedostatak angažmana umjetnika kao mogući razlog za niske isplate.

 Spotify.jpg Izvor: Vladyslav Yushynov / Alamy / Alamy / Profimedia

Iako metodika isplate i modeli još uvijek zahtijevaju poboljšanje, streaming glazbe postao je najvažniji izvor prihoda u segmentu snimljene glazbe. U 2020. godini 62,1 posto zarade dolazilo je od streaming usluga, fizički zapisi 19,5 posto, a preuzimanje (download) glazbe činio je 5,8 posto.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI