Neki poput Microsofta, koji posjeduje Xbox, ne uspijevaju baš puno uprihoditi
Tvrtke s najvećim prihodima od igara su one koje se ne oslanjaju samo na jedan stup za svoj financijski uspjeh. Japanska multimedijska tvrtka Sony, na primjer, zaradila je ekvivalent od oko 27 milijardi dolara od igara u svojoj fiskalnoj 2022. godini – to je gotovo dvostruko više od većine preostalih kompanija u prošlogodišnjih top 8.
Usporedno dobre rezultate postigla je i kineska tvrtka Tencent koja je zauzela prvo mjesto među tvrtkama s najvećom prodajom igara u 2021. Prema podacima Statiste, međunarodne i domaće igre činile su oko 59 posto prihoda u segmentu usluga s dodanom vrijednošću. Ovaj segment uključuje i društvene mreže. Videoigre su činile oko 31 posto ukupnog prihoda Tencenta.
Unatoč dolasku na naslovnice s dosad najskupljim planiranim preuzimanjem u kozmosu videoigara i uspjehom svojih modela pretplate i oblaka Microsoft ne uspijeva dostići prihode Sonyja i Tencenta. Američka tvrtka, koja posjeduje Xbox, jedan od najpoznatijih brendova u sektoru igara, u svom je zadnjem godišnjem izvješću izvijestila o prihodima od prodaje od oko 16 milijardi dolara u segmentu igara.
Slične brojke postigao je i Nintendo, poznat po serijalima igara poput Super Mario. Activision Blizzard, cilj Microsoftovog plana akvizicije, dosegao je 7,5 milijardi dolara godišnjeg prihoda u 2022. godini. U tijeku je odobravanje ove akvizicije, ali kraj Microsoftovim problemima se ne nazire.
Google i Apple isključeni su iz ovog rangiranja budući da ne prijavljuju zasebno svoje prihode u segmentu igara. Povezani prihodi općenito se ne generiraju od njihovih proizvoda već od naknada u trgovini za kupnje putem aplikacija i plaćenih mobilnih igara. Analitičari Newzooa procijenili su prihode od igara Googlea i Applea u 2021. na 13 odnosno 15 milijardi američkih dolara.