Povlačenje tehnoloških tvrtki utječe na milijune Rusa
Gospodarske sankcije protiv Rusije imaju utjecaja, o čemu svjedoče rastući tečaj rublja i devizna ograničenja. No, posljedice ruske invazije potrošači također osjećaju i u brojnim drugim aspektima.
Na primjer, 57 posto ljudi u Rusiji anketiranih za Statista Global Consumer Survey kaže da redovito koriste Instagram. Međutim, Kremlj je sada blokirao popularnu stranicu društvenih medija. Isto vrijedi i za Facebook (37 posto) i Twitter, koji je puno manje popularan, ali još uvijek ima doseg od 14 posto. TikTok, kojeg koristi 35 posto Rusa, također će im jako nedostajati ukoliko nakon trenutne faze ograničene dostupnosti bude potpuno nedostupan.
Proizvodi kao što su pametni telefoni Samsunga, Nokije i Applea također uskoro više neće biti dostupni u Rusiji. Tvrtke su obustavile prodaju u Rusiji. Popularne tehnološke usluge kao što su PayPal (koristi ga 27 posto ispitanih) ili Netflix (15 posto) također su na popisu sve teže dostupnoga građanima Ruske Federacije. I nisu to samo tehnološke tvrtke koje napuštaju zemlju.
Prema popisu Yale School of Managementa, 300 tvrtki već je najavilo povlačenje s ruskog tržišta, uključujući Coca Colu, McDonalds i Nike.