MLADE ŽENE U TESTNOJ VOŽNJI Kako se testira zvuk za automobile | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

MLADE ŽENE U TESTNOJ VOŽNJI Kako se testira zvuk za automobile

Autor Krunoslav Ćosić

70 posto ljubitelja glazbe najviše voli slušati glazbu upravo u vožnji

  Izvor: AUDI AG

Pokazala je to studija Međunarodne federacije fonografske industrije – pri kupnji automobila mnogi kupci posebnu pozornost obraćaju na audio sustav jer u vožnji žele slušati svoju omiljenu glazbu.

 auto,beauty,happy,illustrative,mexican,red,spring,beautiful,whit Izvor: Shutterstock

Glazba u automobilu ublažava stres, pokazuju saznanja istraživača s Državnog sveučilišta u Sao Paulu (UNESP) u Brazilu. Oni su za svoj eksperiment žene u dobi od 18 do 23 godine poslali na 20-minutne vožnje kroz glavni grad, raznim danima, u vrijeme špice - jednom uz glazbu, a jednom bez glazbe. Pri vožnji bez glazbe otkucaji srca ispitanika bili su znatno veći.

A kako bi glazba što kvalitetnije zvučala u problematičnom prostoru kakav je kabina vozila, potrebno je prethodno obaviti različite testove. Uzmimo za primjer premium proizvođača Audi koji je izgradio vlastitu referentnu sobu s vrhunskim sustavom.

  Izvor: AUDI AG

 Artificial audio head for gauging in-car sound
Artificial audio head for gauging in-car sound
Izvor: AUDI AG

Kupci automobila priželjkuju zvuk koji doseže razinu glazbenog sustava u njihovoj dnevnoj sobi. Zbog toga je Audi izgradio vlastitu referentnu sobu za slušanje, s vrhunskim glazbenim sustavom. Međutim, postizanje te razine kvalitete zvuka glavni je izazov za proizvođače automobila.

Razlog je jednostavan i logičan: unutrašnjost automobila smatra se izuzetno teškim akustičkim prostorom punim reflektirajućih i upijajućih površina. Pri tome do izražaja dolazi i različita udaljenost između zvučnika i ušiju slušatelja odnosno putnika u vozilu. Iz tog razloga zvučnici unutar automobila moraju biti postavljeni i kontrolirani na način da bi funkcionirali uravnoteženo.

 Wolfram Jähn, Audi
Wolfram Jähn, Audi
Izvor: AUDI AG

Wolfram Jähn je programer zvuka koji u Audiju radi od 1999. godine. On i njegovi kolege pri dizajnu zvuka žele poštivati izuzetno širok raspon navika slušanja. U tu svrhu stručnjaci imaju čvrst princip: kad god netko uđe u Audi sa svojom omiljenom glazbom, zvuk mora imati trenutni emocionalni utjecaj.

Zvuk mora biti jasan, precizan i dinamičan kako bi osoba koja je ušla u vozilo glazbeno djelo doživjela na najbolji mogući način. "Da bismo vam to ilustrirali, u prošlosti su kupci u Audiju mogli čuli da su udaraljke koje slušaju izrađene od drveta", kaže Jähn. "U najnovijem glazbenom sustavu može se čuti o kakvom je drvu riječ."

  Izvor: AUDI AG

Audijevi stručnjaci koriste podešavanje zvuka kako bi prilagodili akustični prilagođeni model. Digitalna obrada signala, s procesorom signala, jedan je od najvažnijih postupaka za to. Prije provjere hardvera koji je ugrađen u automobil, zvučnici se prvo ispituju tehnikama zvučnog mjerenja.

Audio programeri promatraju frekvencijski odziv kao i „skupljanje“ i „raspadanje“ zvuka. Uz to, signalima zvučnika može se upravljati s individualnim pomicanjem vremena tako da istodobno dopiru do slušatelja. Iz tog razloga svaki zvučnik u automobilu ima svoj izlazni stupanj. Nakon što se ugrađeni sustavi poprave i prilagode, slijedi dizajn zvuka.

 Bang & Olufsen Advanced Sound System
Bang & Olufsen Advanced Sound System
Izvor: AUDI AG

U ovoj fazi razvoja zvuka programeri surađuje s partnerima poput Bang & Olufsena te prilagođavaju frekvencijski odziv. Takvi ljudi imaju korijene na glazbenom polju te se bez toga uopće ne bi mogao kalibrirati zvučni sustav.

Još jedan čimbenik kvalitete zvuka je izvor zvuka. Vrhunske višekanalne snimke mogle bi se reproducirati na DVD uređajima, ali od prije nekoliko godina sve se više koriste komprimirani izvori poput MP3-ja, koji nisu bili optimalno rješenje za ono što hardver ugrađen u Audi može učiniti.

 Audi e-tron 55 quattro
Audi e-tron 55 quattro
Izvor: AUDI AG

 Bang & Olufsen zvučni sustav u Audiju Q5
Bang & Olufsen zvučni sustav u Audiju Q5
Izvor: AUDI AG

Danas streaming usluge poput Spotify, Amazon Music, Tidal ili Deezer nude izvore visoke razlučivosti - komprimirane bez gubitaka - za vrhunske zvučne sustave automobila. Kvaliteta CD-a bez gubitaka sa 16 bitnih i 44,1 kHz (1411 kb/s), pa čak i snimke s 24 bitnih i 192 kHz (4608 kb/s) dostupne su u ultra HD kvaliteti.

Drugim riječima, glazbeni izvori poput prethodnih omogućuju inteligentniju upotrebu hardvera i otvaraju put za uživanje u zvuku. Uz nadolazeće modele na novom Premium Platform Electric (PPE), visokokvalitetna jedinica za primanje mobilne komunikacije treba biti instalirana izravno u automobil kako bi prijenos signala smanjenog kvaliteta postao suvišan kada slušatelji putem Bluetootha preuzimaju glazbu s pametnog telefona.

Proces razvoja savršenog zvuka u Audiju
Izvor: Youtube

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI