ZA SAMOVOZEĆA VOZILA: Telia planira 150 kilometara 5G prometnih koridora | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

ZA SAMOVOZEĆA VOZILA: Telia planira 150 kilometara 5G prometnih koridora

Autor Davor Dakić

Testovi bi trebali započeti u drugom tromjesečju 2024.

 Švedska autocesta prometnica cesta (1).jpg Izvor: Jarmo Piironen / Alamy / Alamy / Profimedia

Inovacijski program NorthStar pokrenut u veljači 2023. promijenit će budućnost prijevoznih usluga u Švedskoj. Telia, uz financiranje EU-a dodijeljeno u prosincu 2022., razvija 150 kilometara 5G prometnih koridora duž odabranih ruta između važnih industrijskih i tehnoloških klastera oko Švedske.

Koridori će povezivati kontrolirana ispitna područja s javnim cestama, a potpuni testovi trebali bi započeti u drugom tromjesečju 2024. U Stockholmu se grade koridori na E4 između Södertäljea i Nyköpinga te Solne i Rosersberga kao i na E18 između Danderyda i Kapellskära.

U Göteborgu se grade koridori duž nacionalne autoceste 40 između Råda i Hindåsa te Hindåsa i Viareda, u neposrednoj blizini AstaZero, testnog okruženja u punoj veličini za automatizirane transportne sustave.

Kako objašnjava Magnus Leonhardt, voditelj strategije i inovacija u B2B poslovanju Telia Sweden, koridori će igrati ključnu ulogu u razvoju povezanih i autonomnih vozila:

"Razvijamo jedinstvenu 5G infrastrukturu koja će doseći javna okruženja", kaže Leonhardt. „Nadogradnjom postojeće 5G mreže i povezivanjem NorthStarove inovacijske mreže duž strateški odabranih ruta u industrijski gusto naseljenim regijama uspostavljamo prometne koridore koji omogućuju vozilima prebacivanje između lokalnih namjenskih mobilnih mreža i javne 5G mreže.

 Švedska autocesta prometnica cesta (2).jpg Izvor: Rolf_52 / Alamy / Alamy / Profimedia

5G prometni koridori pomoći će da se automatiziranim vozilima omogući putovanje od jednog do drugog logističkog čvorišta. Ovo je scenarij koji se trenutno razvija u sklopu programa NorthStar u testnom okruženju AstaZero izvan Göteborga, koje je u vlasništvu istraživačkog instituta RISE.

Nakon što se koridori pokrenu testiranje se može proširiti na javne ceste omogućujući vozilima da krenu iz luke, putuju autocestom i na kraju stignu do ograđenog skladišta. Vlasti se nadaju da će automatizacija također pomoći u smanjenju emisija štetnih plinova u prometu, kako objašnjava Jonas Eriksson, voditelj zelene gradske zone Göteborga u poslovnoj regiji Göteborg.

"Elektrifikacija, digitalizacija i automatizacija su potrebni u transportnom sustavu bez emisija koje upravo sada stvaramo zajedno u Göteborgu", kaže Eriksson te dodaje: „Naša transportna rješenja moraju biti pametna.”

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI