Toyota C+ walk T je BEV vozilo namijenjeno za vožnju kroz pješačke zone
S niskim, ravnim postoljem visokim samo 150 mm radi lakšeg penjanja i silaska Toyota C+walk T omogućuje usporedno kretanje i komunikaciju s pješacima. Ima tri kotača, jedan naprijed i dva straga te gume za zaštitom od pucanja.
Nije štetno za okoliš te zauzima gotovo jednak prostor kao i jedna osoba i kreće se brzinom uobičajenog ljudskog hoda. Korisnici mogu podesiti najveću brzinu kretanja za C+ walk T prekidačem za podešavanje brzine.
Vozilo ima pet različitih postavki brzine u rasponu od 2 do 6 km/h te dodatnu postavku za brzinu 10 km/h za iskusne korisnike. C+ walk T je opremljen i funkcijama za otkrivanje prepreka što pomaže u izbjegavanju sudara s preprekama ili pješacima.
Kad prednji senzor za periferno otkrivanje prepozna neku osobu ili prepreku, operativni sustav uključuje vizualno upozorenje na zaslonu te zvučno upozorenje te usporava vozilo na približno 2 km/h, pružajući tako sigurnost u vožnji. Ova funkcija otkriva osobe i prepreke približno 2,5 do 3 m ispred vozila.
Područje korištenja je u velikim skladištima ili industrijskim pogonima. Pogodan je i za korištenje osoba koji obavljaju poslove zaštite, a može se koristiti i za obilaske parkova i drugih površina. Nudi veliku pomoć starijim osobama te korisnicima s poteškoćama u kretanju te tako proširuje prostor na kojem mogu biti aktivni.
Zahvaljujući sve većem broju dopuna primjenljivih zakona i propisa može se očekivati da će u budućnosti biti dopušteno korištenje C+ walk T na javnim prometnicama.
Izvor: ToyotaC+ walk T se proizvodi u tvornici Toyoda Iron Works, ima istosmjerni motor bez četkica u prednjem kotaču te litij-ionsku bateriju i pogon na prednji kotač. Maloprodajna cijena (ovisno o modelu) kreće se od 341.000 do 354.200 tisuća jena (19.850 do 20.600 HRK).
Kako se upravlja s C+walk T?
Ručicama gasa na jednoj ili drugoj strani upravljača na Toyoti C+ walk T korisnik pokreće, ubrzava, usporava i zaustavlja vozilo. Vozilo ubrzava jednostavnim pritiskom ručice, a usporava otpuštanjem. Ručicama kočnice smještenima s obje strane upravljača korisnik može postići jače usporenje kad je to potrebno, a pritiskom na gumb za vožnju unatrag korisnik može pokrenuti vozilo unatrag.
Litij-ionska baterija se može izvaditi te u potpunosti napuniti za približno 2,5 sata uz pomoć punjača koji se isporučuje uz vozilo, na izmjeničnu struju od 100 V. Pri uobičajenoj brzini ljudskog hoda ovo vozilo može prijeći približno 14 km bez dodatnog punjenja baterije (ove vrijednosti proizvođač je dobio mjerenjima pri temperaturi od 20˚C, uz korisnika težine 70 kg i prosječnom brzinom kretanja od 6 km/h na ravnim cestama).
Izvor: Toyota