Automobilski se sektor odlično infiltrirao na sajam potrošačke elektronike
Ovogodišnje izdanje sajma CES bilo je usredotočeno prvenstveno na automobilsku industriju, IoT, pametni dom, zdravstvo, metaverse i XR, AI i segmente računalstva. Automobilski tim tvrtke Counterpoint analizirao je više od 150 najava povezanih s automobilima tijekom CES-a kako bi identificirao ključne trendove.
Glavni fokus automobilske industrije na ovogodišnjem CES-u bio je na električnim vozilima (EV), nakon čega slijede autonomna vozila, infotainment, povezivost, komponente i navigacijske karte. Bilo je puno uzbuđenja oko autonomnih vozila predstavljenih u Las Vegasu, a električna vozila bila su najuočljivija.
1. Qualcomm Snapdragon Ride Flex SoC
Uz ovo rješenje bi softverski definirana vozila trebala postala stvarnost. Qualcomm je najavio Snapdragon Ride Flex SoC, disruptivno rješenje za proširenje svojih naprednih računalnih mogućnosti niske potrošnje u automobilski prostor kao dio svoje inicijative Snapdragon Digital Chassis.
Ovo je rješenje izgrađeno na heterogenoj računalnoj arhitekturi koja rješava višestruka radna opterećenja i unaprijed je integrirano sa Snapdragon Ride Vision Stack. To proizvođačima automobila daje fleksibilnost da koriste Ride Vision Stack na svim razinama vozila bez žrtvovanja performansi. Očekuje se da će Snapdragon Ride Flex SoC krenuti u proizvodnju do 2024.
2. Sony Honda Mobility
Izvor: CounterpointSony Honda Mobility konačno je najavila svoju zajedničku marku Afeela koja će 2026. predstaviti svoj prvi EV model za Sjevernu Ameriku, a zatim za Japan i Europu. Afeelin prvi proizvodni model su Sony i Honda najavili još u ožujku 2022., a predstavljat će seriju EV modela koji će nositi Sonyjevu stručnost u IVI sustavima, ADAS komponentama i elektronici u kabini.
Honda će pridonijeti sa svojim e-powertrain sustavom kao i mogućnostima izvora i punjenja baterije. Prema najavi, Afeela ima za cilj ponuditi bolja vozila po relativno nižoj cijeni. Očekuje se da će ova električna vozila biti pozicionirana iznad Hondinih vlastitih električnih vozila, ali hoće li Afeela dijeliti isto mjesto s Hondinim premium brendom Acura još se ne zna.
3. BMW koncept
Izvor: CounterpointBMW-ova serija 3 ponudila je promjenu boje s 'digitalnim emocionalnim iskustvom', a temeljen je na platformi Neue Klasse. Novi koncept i Vision Dee (Dee je kratica za 'digitalno emocionalno iskustvo') pokazao je monolitni vanjski stil koji se može podijeliti u 240 različitih segmenata. Cijela vanjska strana može podržati različite stilove dizajna kao što su pruge, uzorci i animacija te može odabrati do 32 različite boje.
Iako detaljne specifikacije nisu objavljene Vision Dee ima novi OS i novi potpuno kontrolirani HUD s projekcijom na vjetrobran. Tradicionalni infotainment je uklonjen dok nadzorna ploča skriva različite senzore za dodir koji se mogu koristiti za prikaz sadržaja na HUD-u. Model će pokretati BMW-ova šesta generacija EV pogonskog sklopa i očekuje se da će ući u proizvodnju 2025. godine kao nasljednik BMW-a i3.
4. Volkswagen ID.7
Izvor: CounterpointAutomobil umotan u elektroluminiscentnu kamuflažu je Volkswagenov šesti potpuno električni ID model. VW ID.7 za inspiraciju koristi QR kod kako bi sakrio konačni stil. Kamuflaža je inspirirana elektroluminiscentnom tehnologijom koja osvjetljava 22 različita sektora automobila. Volkswagen je otkrio neke tehničke detalje prije konačnog predstavljanja modela tijekom drugog kvartala 2023.
U početku će ID.7 imati bateriju od 77 kWh i najavljeni doseg s jednim punjenjem do 700 km. Unutrašnjost će sadržavati 15-inčni zaslon osjetljiv na dodir, HUD temeljen na AR-u i pametni HVAC sustav koji može automatski mijenjati temperaturu kabine kada je privjesak ključa u blizini. Volkswagen očekuje da će se njegov novi model natjecati s Hyundai Ioniq 6 i s Teslinim Modelom 3.
5. LG i Magna
Izvor: CounterpointDvojac formira zajedničko poduzeće za 'izvršna' rješenja za autonomnu vožnju. Tehnološke tvrtke LG i Magna ponovno su se udružile kako bi razvile rješenja za automatiziranu vožnju. Otprije imaju zajedničku tvrtku koja proizvodi e-pogonske sklopove i drugu opremu poput pretvarača, motora i ugrađenih punjača za električna vozila.
Novi projekt istražit će ADAS i AV tržište kako bi razvio "izvršna" automatizirana rješenja za vožnju i infotainment kako bi poboljšao korisničko iskustvo rješavanjem najtežih izazova. LG-jev ogranak za komponente vozila promatra nove prilike na automobilskom tržištu i vjeruje kako povećana povezanost automobila budućnosti predstavlja priliku za posao.
6. Harman
Izvor: CounterpointPoboljšana sigurnost u kabini putem HUD hardvera temeljena je na AR-u i softverskim proizvodima temeljenim na AR-u. Harman je desetljećima poznato ime za audio u vozilima, ali sada, kada automobilska industrija prelazi na iskustva temeljena na softveru, tvrtka je razvila vlastitu tehnologiju koja poboljšava iskustvo vozača premošćivanjem jaza između fizičkog i digitalnog svijeta u nenametljiv način putem HUD-ova temeljenih na AR-u.
Harmanov Ready Vision koristi 3D detekciju objekata temeljenu na strojnom učenju i računalni vid za isporuku upozorenja o sudaru, napuštanju vozne trake, obavijesti o zoni niske brzine, upozorenja o mrtvom kutu i pomoći pri promjeni trake s visokom preciznošću bez narušavanja koncentracije vozača. Harman tvrdi da Ready Vision radi s preciznošću čak i u najnepoznatijim scenarijima vožnje, čineći vožnju sigurnijom.
7. BlackBerry
Izvor: CounterpointBlackBerryjeva softverska platforma IVY, razvijena u suradnji s Amazonom, dobila je svoj prvi ugovor za dizajn s PATEO-om za potpuno električni digitalni kokpit modela VOYAH H97. BlackBerry je također pokrenuo QNX Accelerate koji podržava QNX RTOS i QNX OS za sigurnost na AWS tržištu.
Dobavljači kao što su Continental i Marelli već ga testiraju za stvaranje automobilskih metaverzalnih okruženja za softverski definirana vozila. BlackBerry radi u partnerstvu s Elektrobitom za razvoj sigurnosnih rješenja za automobile koristeći programski jezik Rust.
Također je uspostavio partnerstvo s Texas Instruments za razvoj ugrađenog softvera i s Garminom za poboljšanje iskustva u automobilu. Ova partnerstva pokazuju kako BlackBerry pokušava ponovno steći prisutnost na tržištu kroz svoje infotainment, sigurnosne i OS proizvode.
8. Innoviz lansira novi LiDAR
Izvor: CounterpointTvrtka koja se bavi LiDAR senzorima i softverom za percepciju predstavila je u Las Vegasu Innoviz360, isplativ LiDAR visokih performansi koji će podržati niz neautomobilskih aplikacija kao što su pametni gradovi, logistika, pomorstvo, teški strojevi i konstrukcija, uz aplikacije za autonomiju razine 4-5 (L4 i L5).
Loxo, pružatelj autonomnih vozila s nultom emisijom za dostavu u zadnjoj milji, udružio se s Innovizom u korištenju InnovisOne LiDAR-a. Tehnološka tvrtka EXways, koja radi na 3D LiDAR obradi, također se udružila s Innovizom kako bi iskoristila tehnologiju za više aplikacija.
Innoviz je prethodno uspostavio partnerstva s velikim proizvođačima automobila poput BMW-a i Volkswagena kao i dobavljača Magne. Na CES-u je Innoviz također predstavio InnovizTwo LiDAR za koji tvrdi da nudi 30x poboljšanje performansi u odnosu na InnovizOne i 70% smanjenje troškova.
Sa sve većim prihvaćanjem autonomnih vozila očekuje se da će LiDAR tehnologija biti vrlo tražena jer je glavni proizvođači originalne opreme, uključujući Mercedes-Benz, Nissan, BMW, Stellantis, Volkswagen i Volvo, planiraju koristiti.
9. NVIDIA
Izvor: CounterpointNVIDIA je u partnerstvu s Hyundai Motorom, BYD-om i Polestarom ponudila iskustvo igranja u oblaku putem svoje usluge NVIDIA GeForce NOW za automobile. Korisnici GeForcea moći će putem ove usluge pristupiti do 1000 plaćenih i besplatnih igara.
Iako videoigre nisu novost u automobilima dodatak GeForcea pružit će iskustvo igranja sličnije osobnom računalu. To će također potaknuti trend mobilne povezanosti na tržištu osobnih vozila budući da će igre u oblaku zahtijevati ugrađenu 4G ili 5G povezivost.
10. Google HD karte
Izvor: CounterpointU suradnji s Volvom i Polestarom (to je marka u Volvovom vlasništvu, a proizvodi električne i hibridne automobile) Google je na CES-u najavio da će njihove HD karte učiniti dostupnima za autonomna vozila razine 2+.
Volvo EX90 i Polestar 3 koristit će Googleov HD maps servis uz Googleovo Android Auto rješenje. Dok Google dobiva nešto na snazi u automobilskom sektoru kroz svoje Android Auto ponude, suočit će se s jakom konkurencijom od postojećih igrača kao što su HERE i TomTom. Kako bi se natjecao s vodećim igračima i lokalnim tvrtkama kao što su Amap, Navinfo, Naver, MapmyIndia i Zenrin Google nastoji poboljšati korisničko iskustvo u ovom segmentu.