ENERGETSKI UČINKOVITO PUTOVANJE: Ništa nije bolje od bicikla | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

ENERGETSKI UČINKOVITO PUTOVANJE: Ništa nije bolje od bicikla

Autor Krunoslav Ćosić

Kad se spoje čovjek i bicikl nastaje nepobjedivo prijevozno sredstvo

  Izvor: Zero Creatives / ImageSource / Profimedia

Bicikl kakav poznajemo danas, s dva kotača slične veličine i sa sustavom lančanog pogona, izvorno su komercijalizirali John Starley i William Sutton 1885. godine. Od tada ništa bolje nije izumljeno u smislu energetski učinkovitog putovanja.

Iako je energija koju ljudsko tijelo daje za kretanje relativno niska, dvojac čovjek-bicikl nedvojbeno je prvak u energetskoj učinkovitosti. Kao što pokazuje infgrafika temeljena na podacima objavljenim u francuskom časopisu Groupement pour l'Étude des Transports Urbains, vožnja bicikla je način prijevoza koji zahtijeva najmanje energije po prijeđenom kilometru.

Ne samo što biciklizam nadmašuje druge "umjetne" načine prijevoza na ovim prostorima, čak i električni, nego je i učinkovitiji od hodanja. U prosjeku je potrebno oko pola manje energije od hodanja da bi se prešao 1 kilometar (iako hodanje postaje učinkovitije na strmim pozitivnim nagibima).

 Prosjecna energija potrebna za pojedino prijevozno sredstvo i najveca brzina, Statista.jpg
Energija potrebna za jedan kilometar vožnje i prosječna brzina vožnje
Izvor: Statista

Omjer energetske učinkovitosti i prosječne brzine bicikla - gotovo 20 km/h - također je vrlo zanimljiv, posebno u usporedbi s drugim motoriziranim načinima prijevoza u gustim urbanim područjima gdje je prisutno ograničenje brzine.

Ali što objašnjava takvu učinkovitost? Vožnja bicikla je aktivnost koja nosi težinu, što znači da je težina biciklista podržana biciklom (uglavnom na sjedalu), dok će se hodač morati malo podići sa svakim korakom i potruditi se kompenzirati gravitaciju. Osim toga, prijenos snage na kotače preko lanca posebno je učinkovit sustav.

 Bicikl djevojka slusalice.jpg Izvor: Tim Gouw, Pexels

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI