TESLA VIŠE NIJE PRVA: Kinezi su zauzeli vodeće mjesto | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

TESLA VIŠE NIJE PRVA: Kinezi su zauzeli vodeće mjesto

Autor Igor Martić

Američki proizvođač je izbačen s prvog mjesta liste najvećih proizvođača BEV-ova

 BYD (2).jpg Izvor: BYD

Kineski proizvođač automobila BYD izbacio je Teslu s mjesta vodećeg svjetskog proizvođača električnih vozila samo na baterijski pogon (battery electric vehicles). Prema podacima CleanTechnice, BYD je u prvih pet mjeseci ove godine proizveo 506.868 potpuno električnih automobila, što je tržišni udio od 15,6 posto.

U međuvremenu, Tesla je tijekom prvih pet mjeseci ove godine proizvela samo 406.869 automobila, što čini 12,6 posto globalne usporedbe. Sljedeće vodeće marke na listi su SAIC (8,6 posto), Volkswagen (7,8 posto) i Hyundai-Kia (5,8 posto). Na listi su još i Geely-Volvo s 5,7 posto udjela, Stellantis (5,5 posto) dok svi ostali proizvođači imaju udio od 38,4 posto. Ukupno je u periodu od 1. siječnja do 30. svibnja 2022. u svijetu proizvedeno 3.240.739 potpuno električnih automobila.

 Tesla tvornica Berlin (4).jpg Izvor: Patrick Pleul / AFP / Profimedia

Tvrtka Elona Muska bila je prisiljena smanjiti svoju proizvodnju u svibnju 2022. nakon problema u lancu opskrbe u Kini povezanih s karantenom koja je tada, zbog pojave slučajeva Covid-19, bila uvedena u mnogim kineskim gradovima i regijama.

Prema medijskim izvješćima, Shanghai Gigafactory je ostao bez dijelova potrebnih za izradu električnih automobila, što je rezultiralo proizvodnjom samo 200 od uobičajenih 1200 vozila dnevno, prije nego što je potpuno prestala proizvodnja.

 BYD (1).jpg Izvor: BYD

Budući da su BYD-ove tvornice uglavnom smještene u područjima koja nisu bila pogođena tako opsežnim razdobljima kineskog lockdowna, nisu niti pretrpjele iste probleme, kako je izvijestio PCMag, a prenosi Statista.

Istovremeno, dolazak litij-iona na ceste je nezaustavljiv. Prodaja električnih vozila nastavlja rasti diljem svijeta, s više od 3 milijuna prodanih jedinica od siječnja do svibnja 2022., u usporedbi s 1,7 milijuna u istom razdoblju 2021. (porast od više od 80%).

Znajući da su posljednji mjeseci godine obično jaki za prodaju, analitičari procjenjuju da bi tržište trebalo prijeći granicu od 7 milijuna isporučenih automobila ove godine. U prvom polugodištu 2022. godine u Hrvatskoj su 463 novoregistrirana električna automobila, a strujući imaju udio 2 posto.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI