Mercedes Vision EQXX je odradio rutu od Njemačke do Velike Britanije

U svijetu termičkih motora ističe se što niža potrošnja goriva dok se u svijetu električnih automobila fokus daje na prijeđenim kilometrima s jednim punjenjem baterije.
Najučinkovitiji Mercedes-Benz ikada napravljen pokazuje još veću učinkovitost s potrošnjom od 8,3 kWh/100 km i impresivno upravljanje toplinom na još jednoj vožnji na velike udaljenosti. Mercedes-Benz Vision EQXX sa 180 kW snage srušio je vlastiti rekord učinkovitosti u vožnji u stvarnom svijetu s 1000 km+ putovanjem s jednim punjenjem baterije.
Nakon svoje prve rekordne vožnje od Stuttgarta do Cassisa (Francuska) u travnju (1008 kilometara s jednim punjenjem), istraživačko vozilo postavilo je ljestvicu još više, s 1202 kilometra dugim putovanjem od Stuttgarta do Silverstonea u Velikoj Britaniji. Baterija je kapaciteta nešto manjeg od 100 kWh, a vozilo dužine 4975 mm ima masu od 1755 kilograma. Najveća brzina kojom se vozio bila je 140 km/h, a u prosjeku je brzina bila 83 km/h.

Nakon skretanja u blizini Stuttgarta Vision EQXX je prešao francusku granicu u blizini Strasbourga, a zatim je krstario autocestom sjevernom Francuskom do Calaisa gdje se ukrcao na Eurotunnel. Nastavljajući svoje putovanje u Velikoj Britaniji vozio je po autocesti M25 oko Londona, a zatim se zaustavio na Mercedes-Benz Grand Prixu u Brackleyju.
Tu su ga dočekali stručnjaci za Formulu 1 i Formulu E koji su pomogli u razvoju njegovog naprednog pogona. Vision EQXX je potom nastavio u Silverstone gdje ga je dočekao specijalni gost vozač Nyck de Vries, Nizozemac koji se natječe za momčad Mercedes-EQ Formule E. Nyck de Vries se provozao na kultnoj britanskoj trkaćoj stazi Silverstone te odradio 11 krugova.


Tijekom cijelog putovanja Vision EQXX je iskoristio prednost svog inovativnog sustava upravljanja toplinom kako bi postigao prosječnu potrošnju od 8,3 kWh/100 km u uvjetima gustog prometa i ljetnih temperatura.
Ovoga puta profil rute nije išao kroz područja s nižim temperaturama niti zahtjevnim scenarijima potrošnje energije i rekuperacije koje predstavljaju Alpe (iz prve vožnje). Glavni izazovi na ovom putovanju bile su ljetne temperature do 30 Celzijevih stupnjeva, uz povećanu gustoću prometa oko Stuttgarta i na jugoistoku Engleske.
Visoke temperature okoline i zaustavljanje i kretanje na autocesti zahtijevali su hlađenje električnog pogona i putničke kabine. Međutim, sustav hlađenja nije imao značajnog utjecaja na doseg. Toplinska pumpa s više izvora u Vision EQXX pokazala se vrlo učinkovitom u održavanju hladne temperature u kabini po toplom ljetnom vremenu. Tijekom 14 sati i 30 minuta vožnje klima je radila nešto više od osam sati, ali je imala minimalan negativan utjecaj na ukupnu potrošnju energije.

