Mercedes Vision EQXX je odradio rutu od Njemačke do Velike Britanije
U svijetu termičkih motora ističe se što niža potrošnja goriva dok se u svijetu električnih automobila fokus daje na prijeđenim kilometrima s jednim punjenjem baterije.
Najučinkovitiji Mercedes-Benz ikada napravljen pokazuje još veću učinkovitost s potrošnjom od 8,3 kWh/100 km i impresivno upravljanje toplinom na još jednoj vožnji na velike udaljenosti. Mercedes-Benz Vision EQXX sa 180 kW snage srušio je vlastiti rekord učinkovitosti u vožnji u stvarnom svijetu s 1000 km+ putovanjem s jednim punjenjem baterije.
Nakon svoje prve rekordne vožnje od Stuttgarta do Cassisa (Francuska) u travnju (1008 kilometara s jednim punjenjem), istraživačko vozilo postavilo je ljestvicu još više, s 1202 kilometra dugim putovanjem od Stuttgarta do Silverstonea u Velikoj Britaniji. Baterija je kapaciteta nešto manjeg od 100 kWh, a vozilo dužine 4975 mm ima masu od 1755 kilograma. Najveća brzina kojom se vozio bila je 140 km/h, a u prosjeku je brzina bila 83 km/h.
Nakon skretanja u blizini Stuttgarta Vision EQXX je prešao francusku granicu u blizini Strasbourga, a zatim je krstario autocestom sjevernom Francuskom do Calaisa gdje se ukrcao na Eurotunnel. Nastavljajući svoje putovanje u Velikoj Britaniji vozio je po autocesti M25 oko Londona, a zatim se zaustavio na Mercedes-Benz Grand Prixu u Brackleyju.
Tu su ga dočekali stručnjaci za Formulu 1 i Formulu E koji su pomogli u razvoju njegovog naprednog pogona. Vision EQXX je potom nastavio u Silverstone gdje ga je dočekao specijalni gost vozač Nyck de Vries, Nizozemac koji se natječe za momčad Mercedes-EQ Formule E. Nyck de Vries se provozao na kultnoj britanskoj trkaćoj stazi Silverstone te odradio 11 krugova.
Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AGTijekom cijelog putovanja Vision EQXX je iskoristio prednost svog inovativnog sustava upravljanja toplinom kako bi postigao prosječnu potrošnju od 8,3 kWh/100 km u uvjetima gustog prometa i ljetnih temperatura.
Ovoga puta profil rute nije išao kroz područja s nižim temperaturama niti zahtjevnim scenarijima potrošnje energije i rekuperacije koje predstavljaju Alpe (iz prve vožnje). Glavni izazovi na ovom putovanju bile su ljetne temperature do 30 Celzijevih stupnjeva, uz povećanu gustoću prometa oko Stuttgarta i na jugoistoku Engleske.
Visoke temperature okoline i zaustavljanje i kretanje na autocesti zahtijevali su hlađenje električnog pogona i putničke kabine. Međutim, sustav hlađenja nije imao značajnog utjecaja na doseg. Toplinska pumpa s više izvora u Vision EQXX pokazala se vrlo učinkovitom u održavanju hladne temperature u kabini po toplom ljetnom vremenu. Tijekom 14 sati i 30 minuta vožnje klima je radila nešto više od osam sati, ali je imala minimalan negativan utjecaj na ukupnu potrošnju energije.
Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG