SUV NA STRUJU BZ4X: Toyota bi drugima mogla pokvariti planove | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

SUV NA STRUJU BZ4X: Toyota bi drugima mogla pokvariti planove

Autor Krunoslav Ćosić

U prvoj godini prodaje Toyota u Hrvatskoj planira prodati do 45 električnih vozila

 Toyota bZ4X (18).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Prva potpuno elektrificirana Toyota je model bZ4 X. Iako vam se čini kao slučajno odabrana kombinacija slova i brojeva, u pozadini se ipak krije dobro osmišljen naziv – Beyond Zero (Dalje od nulte emisije) asocira na 0 štetnih emisija, a s oznakom 4X asocira se na pogon na sve kotače, iako je to točno značenje veličina automobila (4 je za srednju veličinu vozila). U budućnosti možemo očekivati Toyotu bZ5X, ali i niže brojeve.

Toyota bZ4X predstavljena je u Zagrebu točno na dan objave javnog poziva za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila kroz koji bi se trebalo registrirati 1.840 novih energetski učinkovitih vozila.

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove će godine dodijeliti 108,3 milijuna kuna, a kad bi se sav taj novac potrošio samo na nove Toyote bZ4X imali bismo u Hrvatskoj čak 316 novoregistriranih japanskih vozila. Krešimir Bago, direktor Toyota Croatia, istaknuo je da u 2022. godini planiraju u Hrvatskoj prodati između 30 i 45 Toyota bZ4X. Od toga bi modeli s prednjim pogonom trebali činiti oko 65 posto, a s AWD na sve kotače 35 posto.

 Toyota bZ4X (6).jpg Izvor: Mario Poje

Početna cijena za Toyotu bZ4X je 412.100 kuna, a odnosi se na prednji pogon snage 150 kW (204 KS), uz prosječnu potrošnju od 14,43 kWh/100 km i paket opreme Elegant. Uz subvenciju od 70.000 kuna, koliko se maksimalno može dobiti kroz Javni poziv Fonda, cijena bi bila 342.100 kuna.

Verzija s pogonom na sve kotače snage, uz dva motora po 80 kW (naprijed i natrag smještene), isporučuje 218 KS, uz potrošnju od 15,95 kWh/100 km, a cijena starta od 434.600 kuna (uz popust od 70.000 kuna cijena pada na 364.600 kuna. 100 km/h postiže za 6,9 sekundi, a najveća brzina je ograničena na 160 km/h.

Novi SUV na hrvatskom tržištu je prvi Toyotin model utemeljen na filozofiji eTNGA te za pogon koristi bateriju smještenu nisko ispod putnika (proizvode ju Toyota i Panasonic), a kapacitet baterije s 96 ćelija s vodenim hlađenjem je 71,4 kWh. Uz prednji pogon vozilo bi s jednim punjenjem trebalo izdržati između 442 i 512 km, a s AWD pogonom između 415 i 467 km. Za nešto više od pola sata baterija će se napuniti do 80 posto (s punjačem snage 150 kW). Opcijski postoji i solarni krov. U vozilo je ugrađena toplinska pumpa.

 Toyota bZ4X (2).jpg Izvor: Mario Poje

Toyota na bateriju daje jamstvo od 10 godina (ili milijun kilometara, ovisno što prije nastupi) tako da tijekom eksploatacije možete biti sigurni u kapacitet iznad 70 posto, a kako se radi o proizvođaču s 25 godina iskustva u proizvodnji elektrificiranih vozila (prodali su 20 milijuna hibrida) ne sumnjamo u kvalitetu koja će vozilo pratiti tijekom sljedećih desetljeća. Prva generacija Toyote Prius pojavila se 1997. godine. Vlasnici će kroz Toyota jamstvo jednom godišnje morati obaviti redovni servis odnosno održavanje i kontrolu vozila.

Sustav eAxle je razvijen u suradnji s kompanijama BluE Nexus, AISIN i DENSO, a sastoji se od invertera, elektromotora i diferencijala. Naglasak pri razvoju je bio na učinkovitosti elektromotora i hlađenja kako bi se dobila maksimalna učinkovitost.

Iako ne otkrivaju tko su im konkurenti, iz Toyote ističu kako je bZ4X učinkovitiji po potrošnji energije od svoja tri konkurenta koja imaju prosjek između 16,7 i 17,2 kWh dok BZ4X troši 15,4 kWh/100 km. Govorimo o D-SUV vozilima s prednjim pogonom i WLTP mjerenjima.

Još je jedna stvar zanimljiva uz novi bZ4X dužine 4690 mm – može ići u vodu do dubine pola metra, bez da postoje posljedice za bateriju koja koristi vodonepropusnu konstrukciju. Prtljažnik je obujma 452 litre, automobil može prevesti teret do 750 kilograma.

 Toyota bZ4X (20).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Toyota bZ4X u interijeru ima 8 ili 12,3-inčni dodirni zaslon na kojem se upotrebljava najnoviji sustav Toyota Smart Connect, s naprednim funkcijama i poboljšanom opcijom glasovnog prepoznavanja za pristup informacijama i zabavi te upravljanje brojnim funkcijama vozila, primjerice klimatizacijom i podizanje/spuštanjem stakala.

 Toyota bZ4X (19).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić  Toyota bZ4X (11).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Na sustav se spaja mobilna aplikacija MyT koja uključuje pristup jednoj od najvećih svjetskih mreža stanica za punjenje. Kupci se mogu registrirati za pojedine usluge, odabrati željenu tarifu i upotrebljavati aplikaciju za traženje dostupnih stanica za punjenje u blizini te automatizirati plaćanje punjenja. Status pojedinačnih stanica za punjenje također se može provjeriti putem aplikacije.

Aplikacija MyT uključuje i opciju „pronađi moj automobil” koja omogućuje dohvaćanje podatka o lokaciji vozila i prikaz pojedinosti na karti, zajedno s uputama za dolazak do označene lokacije ako je to potrebno. Funkcija „Pošalji podatke u automobil” omogućuje planiranje putovanja i slanje podataka u navigacijski sustav automobila.

Funkcija “Car to Door” pruža upute za prelazak zadnjeg dijela puta pješice nakon parkiranja. Analitički podaci o vožnji, podsjetnici za servis, podaci o razini napunjenosti baterije i mogućnost daljinskog uključivanja svjetala upozorenja također su dostupni putem aplikacije MyT koja omogućuje i provjeru jesu li spuštena neka stakla ili otvoren krovni otvore, otključana vrata, uključena svjetla ili jeste li ostavili ključ u vozilu.

 Toyota bZ4X (1).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI