E-goriva su zanimljiva za automobilsku, zrakoplovnu i pomorsku industriju

Porsche ulaže 75 milijuna američkih dolara u društvo HIF Global LLC, društvo sa sjedištem u Santiagu de Chile. Gradit će se pilotno postrojenje za e-goriva „Haru Oni“ u Punta Arenasu u Čileu. Projekt je pokrenuo Porsche te ga je implementirao s partnerima uključujući Siemens Energy i ExxonMobil.
Sredinom 2022. godine na tom je mjestu predviđeno pokretanje proizvodnje e-goriva dobivenih energijom vjetra iz vodika i CO2. Na tim je lokacijama postojana velika količina obnovljivih energija. Upravo ta sintetička goriva omogućavaju gotovo ugljično neutralan rad motora s unutarnjim izgaranjem.

E-goriva će dati važan doprinos zaštiti klime i dopuniti Porscheovu elektromobilnost. Investicijom u industrijsku proizvodnju e-goriva Porsche nastavlja širiti svoje zalaganje oko održive mobilnosti. Ukupno se u investicijama za razvoj i pružanje ove inovativne tehnologije kreće oko 100 milijuna američkih dolara.
Sintetička goriva zanimljiva su za nekoliko prometnih sektora: kako za automobilsku industriju tako i za zrakoplovnu i pomorsku industriju. K tome je e-metanol važna osnovna tvar za daljnje primjene, primjerice u kemijskoj industriji gdje može zamijeniti sirovine fosilnog podrijetla. E-metanol je međuproizvod koji nastaje prilikom proizvodnje e-goriva.

Porsche već dulje vrijeme istražuje primjenu obnovljivih vrsta goriva. Testiranja u laboratoriju i na trkaćoj stazi protječu uspješno te su jedan od elemenata cjelovite strategije održivosti. U početku će se e-gorivo koristiti u vodećim projektima u moto sportu. U budućnosti je planirana i primjena u vlastitim vozilima koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem, prilikom prvog punjenja rezervoara u tvornici kao i u Porsche iskustvenim centrima.