USPON I PAD KOMPAKT DISKA: Prodaja CD-a pala za čak 97 posto | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

USPON I PAD KOMPAKT DISKA: Prodaja CD-a pala za čak 97 posto

Autor Krunoslav Ćosić

Tko još kupuje glazbu na CD-u, vjerojatno se pitate, ali jedna mala grupa ljudi i dalje cijeni kvalitetu koju nudi kompaktni disk

  Izvor: Pixabay

Mnogi streaming servisi nude više od 70 milijuna glazbenih naslova. I sve to može biti vaše za nekoliko desetaka kuna mjesečno. Postavlja se pitanje tko bi kupovao CD kad za cijenu manju od cijene jednog diska možete imati toliko veliku glazbenu kolekciju.

U SAD-u je prodaja CD albuma pala za čak 97 posto u odnosu na 2000. godinu, pokazuju podaci Recording Industry Association of America (RIAA), kad je bio vrhunac prodaje kompaktnih diskova. Trenutna prodaja je na najnižoj razini od 1996. godine. Samo za podsjetnik: u to je vrijeme Whitney Houston izbacila album prvijenac te je završio na prvom mjestu Billboardove ljestvice.

Prodaja CD-a se gotovo prepolovila između 2000. i 2007. godine, a razlozi pada su porast dijeljenja glazbenih datoteka i MP3 playera u ranim 2000-im godinama. Uslijedili su pametni telefoni i prvi servisi za streaming glazbe koji su zabili zadnji čavao u maleni okrugli lijes kompaktnog diska.

U 2020. godini u SAD-u je prodano 31,6 milijuna CD-a što čini manje od četiri posto prihoda glazbene industrije. U Hrvatskoj se CD-i mogu i dalje kupiti, a cijene im se uglavnom kreću od 50 do 150 kuna.

  Izvor: Statista