Već je stigao odgovor na zabranu blokiranja oglasa
Globalni potez YouTubea da korisnicima zabrani korištenje blokatora oglasa potaknuo je korisnike te oni traže bolje alternative za koje YouTube još uvijek nema rješenja.
Nakon što je YouTube pokrenuo globalnu akciju kojom želi spriječiti daljnje korištenje blokatora oglasa te pokušati natjerati korisnike da se pretplate na uslugu YouTube Premium ako ne žele da im se prikazuju reklame platforma se sada suočava s dvije posljedice takve odluke.
S jedne strane korisnici diljem svijeta zapravo u velikom broju deinstaliraju blokatore, kako im pristup popularnoj video platformi ne bi bio potpuno blokiran. S druge strane, odluka YouTubea imala je suprotan učinak jer se rekordan broj ljudi okreće boljim alternativama za blokiranje reklama s kojima YouTube još uvijek nema načina da se izbori.
Tako je jedan od najpopularnijih blokatora za preglednik Google Chrome - Ghostery u posljednjih mjesec dana imao tri do pet puta više instaliranja i deinstaliranja. Više od 90 posto korisnika koji su deinstalirali ekstenziju naveli su potez YouTubea kao razlog svoje odluke.
Istodobno, ovaj blokator bilježi i porast broja instalacija od 30 posto od korisnika preglednika Microsoft Edge. Isto vrijedi i za blokator AdGuard, čiji je broj deinstaliranja sa standardnih 6000 dnevno od strane korisnika Google Chromea u listopadu porastao na 11.000.
Rekordan broj deinstalacija od čak 52.000 zabilježen je 18. listopada 2023. Međutim, kako se plaćena verzija pokazala imunom na zabranu YouTubea, AdGuard je imao 60.000 instaliranja između 18. i 27. listopada.
Po svemu sudeći čini se da je YouTubeova akcija potaknula korisnike da potraže bolje alternative za koje YouTube još uvijek nema rješenja za suzbijanje. Među njima je NewPipe, aplikacija slična YouTubeu koja može pokretati YouTube videozapise bez oglasa.
Ako ste među onima koji traže alternativna rješenja, ekstenzije poput uBlock Origin i dalje rade kada se koriste u Firefoxu. Također, Adblock Plus nudi neke opcije kada je u pitanju blokiranje oglasa.
Stručnjaci upozoravaju da bi YouTubeovo inzistiranje na blokiranju blokatora oglasa moglo dovesti do sofisticiranije taktike blokiranja. A to bi moglo rezultirati pojavom nenamjernih sigurnosnih rupa.