GOOGLE CHROME: Uspon koji je donio dominaciju među preglednicima | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

GOOGLE CHROME: Uspon koji je donio dominaciju među preglednicima

Autor Davor Dakić

Sve je počelo prije 15 godina, a planovi su postojali i prije, ali nije bilo resursa za ulazak u novi posao

 Chrome-kartice.jpeg Izvor: Smartlife

Google je izdavanje vlastitog web preglednika Chrome najavio 2008. godine. Mnogi su se ljudi tada zapitali zašto Google izrađuje web preglednik. Gledajući unatrag, bolje bi pitanje bilo zašto Google nije napravio web preglednik ranije.

Plan za izradu Googleovog web preglednika postojao je godinama, ali Googleov CEO Eric Schmidt jednostavno nije smatrao svoju tvrtku spremnom za ulazak u 'ratove preglednika' koji iscrpljuju resurse.

Do 2008. Google je zarađivao milijarde dolara godišnje i konačno je dovoljno sazrio (i zaradio) kako bi se uhvatio u koštac s Microsoftom i Internet Explorerom koji je dominirao na tadašnjem tržištu, piše Statista.

 Google-Chrome-2.jpg Izvor: Google

Prije 15 godina, točnije 2. rujna 2008., objavljeno je prvo službeno izdanje Chromea i preglednik otvorenog izvornog koda počeo se postojano penjati na ljestvici. Do trećeg tromjesečja 2009. Chrome je sustigao Appleov Safari i usmjerio se na sljedećeg konkurenta: Firefox.

Trebalo je nešto više vremena da se uhvati korak s Firefoxom, ali u četvrtom tromjesečju 2011. Chromeov udio u globalnom pregledavanju weba nadmašio je Firefox. Manje od godinu dana kasnije Chrome je postao svjetski preglednik broj jedan pretekavši Microsoftov Internet Explorer koji je samo pet godina ranije potpuno dominirao tržištem.

 Web preglednici od 2009. do 2023. godine, Statista.jpg Izvor: Statista

Zanimljivo je da je Chromeov uspon došao gotovo u potpunosti na štetu Microsoftovog preglednika. Od trećeg tromjesečja 2008. tržišni udio Internet Explorera pao je sa 68 na 25 posto dok je Chromeov skočio s nula na 43 posto.

Danas nasljednik Internet Explorera, Microsoftov Edge, ima samo 5 posto udjela globalnog tržišta dok Chrome sjedi na vrhu s dijelom kolača koji stalno i sigurno prelazi granicu od 60 posto - najbliži konkurent mu je Safari s 20 posto udjela u kolovozu 2023.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI