Na hrvatsko tržište stigao novi brend pametnih telefona | Smartlife HR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

Na hrvatsko tržište stigao novi brend pametnih telefona

Autor Krunoslav Ćosić

Dio je BBK grupe i u svijetu je jako uspješan

 Vivo X80 Pro (1).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Vivo je kineski brend koji je u 2021. godini sa 130 milijuna isporučenih pametnih telefona zauzeo peto mjesto u svijetu. Brend poznat ne samo po pametnim telefonima stiže i u hrvatske trgovine, a kapacitet njihovih proizvodnih pogona je 200 milijuna telefona godišnje.

Iako se čini kao novi brend, Vivo je s pametnim telefonima započeo u 2011. godini kad je u Kini predstavljen prvi model Vivo X1. Tri godine kasnije, 2014. godine, šire se na Bliski istok. U međuvremenu, u svijetu je isporučeno 400 milijuna pametnih telefona, prisutni su na 60 tržišta, a od listopada 2020. i u Europi.

 Vivo pametni telefoni (2).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Hrvatska je 18. zemlja u Europi u koju je Vivo stigao, a uskoro će stići na još tri europska tržišta – sljedeća na redu je Slovenija. U Srbiju su stigli prije godinu dana te su do sada prodali 30.000 pametnih telefona.

U 2018. godini pokrenuli su vlastiti razvoj umjetne inteligencije, surađuju od 2020. godine s poznatim fotografskim brendom Zeiss (prvi model je Vivo X60). Fanovi su nogometa te sponzorski prate europsko nogometno, ali i svjetsko nogometno prvenstvo (krajem godine vidjet ćemo, uz hrvatsku reprezentaciju, i Vivo brend na stadionima u Kataru).

Mogu se pohvaliti s najtanjim pametnim telefonom na svijetu – iako je Vivo X5 Max debljine 4,75 mm predstavljen u 2014. godini, do danas ih nitko u tome nije prestigao. Dio su BBK grupacije koju čine brendovi Oppo (četvrti brend u svijetu po prodaji u 2021. godini), OnePlus, iQOO i Realme (jedan od najuspješnijih brendova u posljednje dvije godine). Pod Vivo brendom je i Nex, flagship smartphone s naprednim hardverom.

Fokus tvrtke, koju je u Kini osnovao Shen Wei, nije samo na pametnim telefonima – u ponudi imaju i dva modela slušalica (bežične i sportske). Fokus u svijetu pametnih telefona je na tri serije: serija Y su modeli koje možemo opisati kao „švicarski nožić“ jer su namijenjeni svim generacijama korisnika, imaju seriju V te flagship seriju X (model Vivo X80 Pro na stražnjoj strani koristi Zeiss optiku).

U Hrvatsku dolaze već poznati modeli dok se krajem godine, u četvrtom kvartalu, očekuje potpuno novi portfolio.

Modeli koji su predstavljeni tijekom hrvatskog predstavljanja su 4G smartphone Vivo Y33s s 8/128 GB memorije, 5000 mAh baterijom i glavnom kamerom od 50 megapiksela, zatim Vivo Y76 s 5G podrškom, 44-vatnim punjenjem baterije, a radna memorija od 8 GB može se dodatno proširiti s 4 GB memorije preuzete iz glavne memorije telefona (128 GB). Model Y76 je najprodavaniji telefon u Europi, a korisnike ovog brenda najviše privlače modeli u cjenovnom rangu od 300 do 350 eura.

Treći model Vivo Y21 također omogućuje povećanje radne memorije dijeljenjem interne te se 4 GB memorije mogu proširiti za dodatni gigabajt. Baterija od 5000 mAh puni se preko 18-vatnog punjača (isti punjač koristi se i za modele Vivo Y21S i Y33S). Spomenimo i 129 eura vrijedan model Vivo Y01 s Android 11 Go edicijom s 2 GB i 3 GB radne memorije, a pokreće ga čipset Mediatek MT6765 Helio P35.

 Vivo Y21.jpg
Vivo Y21
Izvor: Krunoslav Ćosić

Cijene po kojima će se Vivo prodavati startaju od 149 eura, a flagship model će imati cijenu od 1199 eura. Uređaji imaju dvogodišnje jamstvo, tri godine servisnih ažuriranja dok se nadogradnje Android OS-a razlikuju po seriji – Y serija ima dvije nadogradnje, a X serija tri nadogradnje.

U pakiranju svih modela nalaze se punjači (snage od 18 do 44 W, ovisno o modelu), a od serije Vivo Y33 svi modeli imaju i zaštitnu prozirnu masku, žičane slušalice u pakiranju imaju svi osim najjeftinijih telefona, a folija za ekran također je dio pakiranja. Ono što još ističe Vivo telefone je čisti Android, bez bloatware softvera i dvostrukih aplikacija, uz sučelje (interface) Funtouch OS.

Za servis se brine MR servis, a tijekom predstavljanja u Zagrebu je istaknut izuzetno mali postotak povrata telefona u servis od 0,23 posto dok je industrijski standard oko 2 posto.

 Ivan Polojac i Dušan Kuzmanović.jpg
Ivan Polojac i Dušan Kuzmanović, Vivo
Izvor: Krunoslav Ćosić

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI