LastPass aplikacija po defaultu sprema našu lokaciju, a da toga nismo niti svjesno. Zatim se informacije šalju trećim stranama
Mnoge tvrtke u svijetu zainteresirane su za praćenje navika i kretanja korisnika kako bi se kasnije prikupljeni podaci koristili u različite svrhe za koje niste dali svoj pristanak. Otkriveno je da aplikacija LastPass sakuplja podatke i šalje ih trećim stranama putem Android aplikacije.
Ovo je istražila i potvrdila njemačka cyber sigurnosna kompanija Exodus koja je pokazala da u okviru LastPassa postoji čak sedam ugrađenih trackera (pratitelji aktivnosti korisnika u pozadini), što je nevjerojatno loša stvar i za korisnike i za samu aplikaciju tj. Kompaniju.
LastPass je jedna od najpopularnijih aplikacija za čuvanje bilo kakvih digitalnih tajni i sinkronizaciju lozinki između laptopa, tableta ili telefonskih uređaja na svim platformama. Veliku popularnost je stekla tijekom 2016. godine kad je korištenje ovog servisa postalo gotovo potpuno besplatno za većinu korisnika.
LastPass se koristi za čuvanje svih lozinki: Facebook, GMail, Twitter, ulaz na web portale, glazbene pretplate (Deezer, recimo), za otključavanje aplikacija, dokumenata, čuvanje osobnih dokumenata… Smislite Master Password i samo njega pamtite, sve ostalo utipkajte samo jednom i LastPass će preuzeti brigu o lozinkama zauvijek ili će za vas generirati najpouzdaniju moguću lozinku.
Sve što LastPass čuva je enkriptirano, nalazi se u oblaku i aplikacija ne zna šta čuva jer sve pohranjuje u takvom obliku da nitko to ne može znati osim onoga tko ima tzv. Master Password, a to ste, naravno - vi!
LastPass omogućuje isključivanje praćenja (ali, tko bi se uopće sjetio da se tako nešto radi u ovoj vrsti aplikacije). Istovremeno, sama činjenica da jedna ovakva aplikacija sadrži trackere stavlja je ne samo na stup srama nego i osude! LastPass pomoću sedam trackera prikuplja podatke o broju telefona, Google ID za oglašavanje, informacije o uređaju, podatke o mobilnom operatoru ili više njih, ako je dual SIM telefon u pitanju, vrstu LastPass zahtjeva itd.
Četiri trackera su namijenjena kompaniji Google i njenoj Analytics opciji za analizu korisničkog ponašanja dok su tri trackera rezervirana za kompanije AppsFlyer, MixPanel i Segment koje obrađuju podatke o korisnicima u cilju plasiranja uskoprofiliranih reklama i oglasa.