Pod nadzorom Državnog inspektorata bili su pružatelji usluga popravka i održavanja opreme i uređaja
U svibnju 2021. godine tržišni inspektori Državnog inspektorata proveli su ciljane inspekcijske nadzore nad servisima za popravke i održavanje proizvoda. Naglasak je bio na obavljanje usluga popravka i održavanja koje se pružaju izvan usluga temeljem danog komercijalnog jamstva za ispravnost proizvoda.
Cilj nadzora tržišni inspektori Državnog inspektorata tijekom svibnja bila je zaštita ekonomskih interesa potrošača pri korištenju usluga popravka i održavanja kao i jačanje poštivanja navedenih obveza od strane pružatelja takvih usluga.
Tijekom akcije poseban naglasak bio je na kontroli poštivanja obveza od strane pružatelja usluga popravka i održavanja opreme i uređaja da pri obavljanju navedene djelatnosti ispostavljaju prethodne ponude za usluge popravka i/ili održavanja proizvoda ako je vrijednost takvih usluge veća od 500,00 kuna, a koja obveza proizlazi iz Zakona o zaštiti potrošača.
Odredbom članka 12. stavkom 1. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“, br. 41/14., 110/15. i 14/19.) propisana je obveza trgovca da za usluge popravaka i održavanja proizvoda, ako je vrijednost usluge veća od 500,00 kuna, potrošaču ispostavi ponudu na papiru ili nekom drugom, trajnom mediju s opisom radova te potrebnog materijala i dijelova za popravaka.
Stavkom 2. Zakona o zaštiti potrošača propisano da ako se tijekom popravka pojavi potreba za dodatnim radovima i ugradnjom dodatnih dijelova, trgovac je dužan postupiti u skladu s člankom 47. navedenog Zakona zatražiti izričiti pristanak potrošača za dodatne radove (pisanim putem).
Istovremeno, u nadzorima su se kontrolirale i druge obveze pružatelja usluga popravka i održavanja, kao što su isticanje cijena usluga, isticanje obavijesti o podnošenju pisanog prigovora potrošača, uvjeti prodaje i dr.
Provedeno je 179 inspekcijskih nadzora pružatelja navedenih usluga. Kod 53 (29,7%) nadziranih pružatelja usluga popravka i održavanja utvrđeno je kršenje kontroliranih odredbi Zakona o zaštiti potrošača dok kod 126 (70,3%) pružatelja usluga nije utvrđeno kršenje.
Uz neisticanje cijena odnosno cjenika usluga, neisticanje obavijesti o podnošenju pisanog prigovora potrošača, neisticanje uvjeta prodaje najčešća utvrđena povreda je upravo neispostavljanje ponude za izvršene usluge vrijednosti iznad 500,00 kuna s opisom radova odnosno radnog naloga. Utvrđeno je to u 23 slučaja odnosno 43% utvrđenih povreda odnosilo se na neispostavljanje ponude potrošačima za usluge koje su bile veće od 500,00 kuna.
Tržišni inspektor nisu podnijeli optužni prijedlog niti izdali prekršajni nalog za prekršaje koji su otklonjeni tijekom inspekcijskog nadzora odnosno do donošenja rješenja, zatim postupanjem po izvršnom rješenju ili postupanjem po naredbi po kojoj je nadzirana osoba ispunila preuzetu obvezu u roku za izvršenje obveze.
Ako smatrate da ste potrošač zakinuti isto možete prijaviti Državnom inspektoratu ispunjavanjem elektroničkog obrasca „Podnošenje prijava“, slanjem prijave poštom na adresu Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb ili osobno u Pisarnici Državnog inspektorata.
%MCEPASTEBIN%