Tvrtke će morati ponuditi popravke umjesto besplatne zamjene oštećene robe
Europska komisija (EK) pružila je više pojedinosti o planu za provedbu zahtjeva za popravak pametnih telefona i tableta koji se prodaju unutar unije uključujući odredbu kojom se proizvođačima naređuje da osiguraju popravke do deset godina.
U dokumentu od 30 stranica Europska komisija je iznijela svoje razloge i ciljeve za prijedlog koji je izašao na vidjelo u rujnu 2022., prenosi Mobile World Live, kada je iznesen niz nacrta pravila kao dio šireg nastojanja da se smanji otpad povezan s elektroničkim uređajima.
S prijedlozima koji su sada „uklesani u kamen“ još uvijek su ipak potrebni pregovori između Europskog parlamenta i država članica prije nego što se oni mogu donijeti kao zakon. Među odredbama Europska komisije je da tvrtke koje prodaju robu široke potrošnje u EU moraju ponuditi popravke umjesto besplatne zamjene oštećene robe unutar zakonskog jamstvenog roka.
Uređaj bi se mogao zamijeniti samo ako bi se to pokazalo jeftinijim.
Prema pravilu nakon jamstva, od proizvođača koji proizvode robu koja podliježe zahtjevima popravka očekuje se popravak predmeta pet do deset godina nakon kupnje, ako kupac to zatraži i ako je popravak moguć.
Drugi prijedlozi uključuju zahtjev da proizvođači originalne opreme obavijeste potrošače o tome koji proizvodi potpadaju pod shemu, a također bi moglo doći do stvaranja europskog standarda koji bi potrošačima pomogao u prepoznavanju servisera vrhunske kvalitete.
Europska komisija je također predložila pravila kojima se poduzimaju strože mjere protiv tvrtki koje iznose tvrdnje o ekološkim vjerodajnicama koje ne mogu dokazati. EU procjenjuje da oko 35 milijuna tona otpada dolazi od prerano odbačenih elektroničkih proizvoda dok zamjena košta potrošače 12 milijardi eura godišnje.
Izvor: Shutterstock