Što se događa s Face… pardon s Metom? Putanja je uzlazna ili silazna?
Veliki tech igrači postaju sve veći. Facebook se od sada zove Meta. Tvrtka koja stoji iza Instagrama, WhatsAppa i Facebooka rebrendirala je samu sebe kako bi reklamirala svijet u kojem se susreti u stvarnom svijetu mogu zamijeniti ili barem nadopuniti rješenjima proširene stvarnosti kao što su VR i AR.
Ovo je najvjerojatnije dio strategije za pomicanje fokusa s nedavnih otkrića zviždačice Frances Haugen i tekućih istraga protiv Facebookovog monopola i put prema naizgled svjetlijoj budućnosti. Kada je riječ o stvaranju prihoda, ova vizija budućnosti za Metu bi mogla doći prije nego kasnije, prenosi Statista.
Sigurno ste čuli za skraćenicu GAFAM, iza koje stoje kompanije Google, Amazon, Facebook, Apple i Microsoft. Kada se usporede zarade GAFAM-a u prvih devet mjeseci 2020. s onima u prvih devet mjeseci 2021. godine, tvrtka Marka Zuckerberga kristalizira se kao pobjednik u pogledu rasta prihoda, povećavajući svoje prihode za 45 posto, na 84,2 milijarde dolara na godišnjoj razini.
Alphabet se može pohvaliti identičnim postotkom rasta, iako su brojke o prihodima u potpuno drugačijem omjeru. Googleova matična tvrtka sa 182,3 milijardi prihoda zaradila je gotovo 100 milijardi dolara više od Facebooka, čime je čvrsto zauzela treće mjesto nakon Amazona i Applea – Amazon ima rast 27 posto, a Apple 39 posto. Microsoft je četvrti s rastom od 21 posto, a Facebook na toj listi drži peto mjesto. Sve u svemu, gotovo svaka tvrtka uspjela je povećati postotak rasta iz godine u godinu.
Jedina tvrtka koja nije mogla poboljšati svoj postotak rasta bio je Amazon. Naravno, to ni na koji način nije slomilo tvrtku Jeffa Bezosa, ali smanjenje rasta s 35 na 27 posto može se smatrati simptomatičnim za prekide opskrbnog lanca i sve manje važnih usluga Amazona na tržištu zbog ublažavanja ograničenja vezanih uz COVID-19 pandemiju na glavnim tržištima.
Apple povećanje prihoda ostvaruje nakon predstavljanja iPhone 13 modela, dva tjedna prije kraja fiskalnog tromjesečja, što je potaknulo prodaju u posljednjem trenutku dok je u slučaju Microsofta sve veća važnost usluga u oblaku bila jedna od glavnih pokretači rasta njegovih prihoda. Dakle, Facebook odnosno Meta i dalje ostvaruje visok rast prihoda, bez obzira na priče (o smanjenju interesa mlađih generacija za ovu društvenu mrežu).