Globalna količina isporučenih pametnih telefona manja je za 6%, uz jedno ali...
Zabilježen je istovremeno najveći prihod u trećem tromjesečju, pokazuju podaci koje je objavio Counterpointresearch.
Globalno tržište pametnih telefona poraslo je 6% ukoliko se podaci usporede s prethodnim, drugim kvartalom 2021., ali je palo za 6% na godišnjoj razini, na 342 milijuna jedinica u trećem tromjesečju 2021.
I dok su isporuke smanjene zbog nestašice komponenti, snažne isporuke pametnih telefona srednje i visoke klase donijele su rekordni prihod u trećem tromjesečju veći od 100 milijardi dolara. Samsung je zadržao prvo mjesto (i) u trećem tromjesečju 2021. s isporukom od 69 milijuna pametnih telefona.
Top 5 brandova mogli su imati bolje rezultate da nije bilo manjka komponenti, ali su ipak uspjeli prebroditi krizu kroz svoje učinkovito upravljanje lancem opskrbe. Samsung je isporučio 69 milijuna jedinica u trećem tromjesečju 2021., što je u odnosu na Q2 2021 povećanje od 20% potaknuto nastavkom redovnog poslovanja u svojim tvornicama u Vijetnamu i uspješnim lansiranjem novih sklopivih uređaja Galaxy Z Fold3 5G i Galaxy Z Flip3 5G.
Tvrtke su aktivno predstavljale telefone s 5G tehnologijom zbog bolje dostupnosti 5G komponenti. To je kupcima pružilo opciju nadogradnje. Apple je predvodio prihod na tržištu pametnih telefona zauzevši oko 37% tržišta dok je Samsung uspio povećati svoj prihod za 32% u odnosu na drugi ovogodišnji kvartal potaknut uspješnim lansiranjem svoje Fold serije.
Apple je isporučio 48 milijuna smartphoneova u trećem tromjesečju 2021., što je porast od 15% u odnosu na prethodnu godinu. Taj je rast potaknut lansiranjem najnovije serije iPhonea 13 i performansama iPhone SE 2020. jačim od očekivanog. Apple je nastavio s prodorom u kineskom premium segmentu gdje kineski brendovi kao što su OPPO, vivo i Xiaomi nisu bili u mogućnosti učinkovito ispuniti prazninu koju je ostavio Huaweijev opadajući položaj.
Xiaomi je isporučio 44,4 milijuna telefona u trećem tromjesečju 2021., što je pad od 5% u odnosu na prethodnu godinu i 15% u odnosu na Q2 2021 jer je bio ozbiljno pogođen stalnim nedostatkom komponenti. Kao rezultat toga, njegov je globalni tržišni udio pao na 12,9%, sa 16,25% u drugom tromjesečju 2021. U Kini je Xiaomijeva isporuka u odnosu na Q2 2021 pala za 15%, a brend je izgubio treće mjesto koje je zauzeo Honor.
OPPO je porastao 23% na godišnjoj razini kako bi zauzeo 11,1% tržišnog udjela s 38,1 milijuna jedinica. Marka je zabilježila povećanje u rasponima cijena od 400 do 599 dolara i od 600 do 799 dolara, uglavnom zahvaljujući velikim isporukama serije Reno 6, Find X3 i OnePlus 9.
U Indiji je u trećem tromjesečju 2021. OnePlus porastao 55% (na godišnjoj razini) zahvaljujući OnePlus Nord seriji. Tijekom tromjesečja, OnePlus je također registrirao svoje najveće pošiljke ikad u Indiji.
Vivo je na godišnjoj razini porastao 9% i 4% u odnosu na prethodni kvartal kako bi preuzeo 9,8% udjela, a nastavio je voditi na kineskom tržištu u trećem tromjesečju 2021. s više od 17 milijuna jedinica. Ova impresivna izvedba vivoa može se pripisati stabilnoj bazi koju je stvorila njegova Y serija i uspješnim nedavnim lansiranjima serija S10 i X70. Brend je također nastavio širiti svoju prisutnost na tržištima kao što su Latinska Amerika i Europa.
Huaweijeve isporuke dodatno su pale za 84% na godišnjoj razini i dosegle 5,8 milijuna jedinica, zbog nedostatka osnovnih komponenti. Međutim, kako bi proširio svoju ciljanu publiku, marka je u Kini lansirala 4G verziju serije P50. Ipak, ako ne dođe do promjene američkih sankcija protiv Huaweija, očekuje se da će marka nastaviti svoj pad.
Honorove isporuke porasle su za 73% u odnosu na drugi kvartal 2021. potaknute povratkom na tržište u Kini gdje je Honor postao treći po veličini brend u trećem tromjesečju 2021. nakon uspješnog lansiranja Honor 50 i Honor Play 20 telefona. Međutim, Honorove isporuke izvan Kine nastavile su opadati.
Realme je u trećem tromjesečju 2021. postigao najvišu isporuku ikad sa 16 milijuna jedinica. To je bilo potaknuto snažnim i dosljednim performansama njegove serije 8 i novopokrenute serije Narzo. Brend je nastavio širiti svoju prisutnost na novim tržištima kao što su Latinska Amerika i Europa. Rekordno tromjesečje dolazi u vrijeme kada je nestašica komponenti bila na vrhuncu.